Hvor er det skyfrit?? Byvejr siger klart i nordsjælland fra kl. 18:00, men her er stadig et tykt skydække (kl. 20:00). Og skykortet på DMI er håbløs uaktuel (16:42!). Skyerne kommer fra nordvest- kan i se, om der er der klart vejr på vej??
OK Henrik, så gør mig den tjeneste at la’ din kikkerten stå. Måske klarer det så op. Efter jeg to gange i tæk har oplevet skyer sekundet efter jeg har linet hele menageriet op, har jeg nu lavet en fast (midlertidig) udendørsmount. Den vil jeg jo gerne afprøve/indstille. Så please Henrik: lad dist skop blive hvor det er :-).
Her på Frederiksberg er der hurtige drivskyer, så p.t. ikke mulighed for noget seriøs foto. Tænker ellers på at trille til Maglesø, men når det er så satset og arbejdsdag i morgen, bliver det nok ikke til noget. Håber på i morgen, men ser da lige situationen an.
Igen delvist overskyet/diset. Det veksler meget og det er ikke stabilt nok til foto. Pakkede sammen allerede kl. 22:00 og håber på bedre vejr en af de næste dage.
Det er helt klart her i Køge. Jeg har været ude i to timer og kigget – og fotograferet komet Lulin. Glæder mig til at få stacket og behandlet og set om det blev godt
Nå ja, I skal da ikke snydes for et billede. Her er et enkeltskud (5 minutter) gennem min 200mm Newton med Canon EOS 350D. Billedet er let behandlet i Photoshop (curves)