Hvor er der mørkt sted på Fyn ?

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Hvor er der mørkt sted på Fyn ?

• Dette emne har 15 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 10 måneder siden af angloamerikansk. This post has been viewed 143 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

angloamerikansk
      • Main Sequence

Hej.

Jeg bor ved Odense og her er alt for meget lys fra byen.

Nogen som kender til et sted på Fyn hvor der er mørkt og ingen lys fra by eller kunstigt lys ?

M.v.h.

Angloamerikansk

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Der er ret godt ved Torø huse..

nekkos
        Deltager
          • Giant

Den kunstige sø ved Føns, der findes nok ikke noget meget mørkere. Men nok lidt langt at køre Confused

jacobjjc
            • Giant

Er der nogen der kender et godt sted i nærheden af Svendborg?

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Er Torø ikke tæt nok, jeg kører minimum 70 eller 110km for at nå et rimeligt mørkt sted her fra KBH.

jacobjjc
                • Giant

Det er da altid rart med et sted der ligger nærmere… 🙂

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Klar tale, i ens baghave Thumbs%20Up hvis man havde en..Cool

jacobjjc
                    • Giant

Jeg bor i Svendborg vest lige overfor maskinmesterskolen (for de der kender den). Ovre bagved er der en stor plæne og lygtepælene slukkes om aftenen. Jeg forventer at jeg med et godt filter vil kunne bruge den plads en del.

MEN…. Og jeg ved godt jeg lyder som en kylling her. Den anden aften gik jeg en tur derovre og ved søen lød der en meget bizar lyd. Lidt ligesom lyden af en klokke eller en stemmegaffel med jævne mellemrum. Det var virkelig creepy og jeg er ellers ikke en type man skræmmer eller har hang til det overnaturlige. Men oplevelsen gjorde indtryk Embarrassed

angloamerikansk
                      • Main Sequence

Jacobjjc: Vi kan evt. gøre det sammen en aften. Bor ved Odense.

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Man vender sig til alle de lyde om natten med tiden, selv om man er alene, især hvis der er skov i nærheden, så er der gang i den.

jacobjjc
                          • Giant

Hehe.. Det er pænt af Jer at træste mig, men jeg skal nok klare den 🙂

Men jeg er HELT KLART frisk på at tage afsted med nogen Smile Det kunne da være fedt at have nogen at dele oplevelsen med.

I øvrigt: Hvad med den sydlige del af Langeland? Er det ikke noget med at observationssteder over vand er at foretrække? -Der kan man jo tydeligt over den sydlige del af himlen Smile
                          Eller er det bare mig der har misforstået noget?

Mvh.
                          Jacob

angloamerikansk
                            • Main Sequence

Der må være nogle fede steder på Langeland det er ikke andet små byer og Langeland er jo et stort område.

jacobjjc
                              • Giant

Netop Smile

mogenskh
                              Deltager
                                • Main Sequence

For et par år siden,var vi nogle stykker,der mødtes på en P plads lidt syd for Vissenbjerg,

på en vej der hedder Lerbjerggyden.Den er helt rund,og nem at finde på Google maps.Der

er dejligt mørkt.Det kunne være hyggeligt,at mødes med nogle andre,så hvis der er nogle

der er med på et møde,kan vi nok finde ud af noget,selv om de lyse nætter er over os.Jeg bor på nordfyn.

Mvh

Mogens

jacobjjc
                                  • Giant

Jeg er helt frisk på det. Der er bare den kæmpe detalje at jeg ikke har noget telskop endnu. Men det har jeg når den lyse tid er forbi.

Jeg har tilføjet Jer begge som venner (MogensKH & Angloamerikansk, men flere er velkomne). Så lad os finde ud af noget 🙂

Hvad har I af udstyr?
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Hvor er der mørkt sted på Fyn ?' er lukket for nye svar.