Hvis nogen af jer vil med ud og lufte teleskopet…

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Hvis nogen af jer vil med ud og lufte teleskopet…

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 5 år, 10 måneder siden af Erland. This post has been viewed 709 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Erland
    Deltager
      • Planet

Jeg har smidt den her på Facebook til alle mine venner og på en enkelt astronomigruppe.
      Hvis nogen af jer får lyst til at komme forbi, med eller uden teleskop, så er I velkomne.
      —————————–

Invitation til astronomiaften(ud og kigge planeter, stjerner og stjernetåger i teleskop), for alle som har lyst.

Efter hvad vejrudsigten siger, så skulle det blive godt stjernekiggervejr i aften/nat(fredag).

Jeg har tænkt mig at tage ud og stille teleskopet op, ude på mit foreløbige ynglingsspot på Amager.

Planen er at kigge på Jupiter, Zubenelgenubi II(som er en dobbeltstjerne), Venus, Andromedagalaksen(M31+M32+M110),M13(Kuglehoben i Hercules), Mizar/Alcor(Dobbeltstjerner i Karlsvognen).

Venus går jo tidligt ned, så jeg tænker at starte kl. 22. Så kan den første time gå med at observere Venus og nyde at mørket sænker sig og at alle stjernerne bliver synlige.
      Derefter er det så Jupiter(med nogle af dens måner) der skal bruges lidt tid på.
      Når vi har kigget lidt på den, og har fået lidt billeder i kassen, så tager vi på en lille himmelrundtur, og ser hvad vi kan finde af skønheder på nattehimlen.

Hvis nogen er jer har lyst til at være med, så sig endelig til!
      Jeg er der fra kl. 22 og regner med at blive indtil ca. kl. 1-2 stykker(alt efter vejret og hvor klar himlen er)
      Jeg tager begge mine teleskoper med(den store og den ikke så store.. ), så der er noget at lege med.

Stedet vi mødes, er
      Café Sylten
      Søndre Strandvej 50
      2791 Dragør
      https://goo.gl/maps/tBBb5d2MQB72

I tilfælde af dårligt vejr(som i dette tilfælde er for mange skyer), så bliver det ikke til noget alligevel.
      https://www.yr.no/sted/Danmark/Hovedstaden/K%C3%B8benhavn/time_for_time.html

Skriv gerne til mig hvis du/I vil være med, enten på facebook eller på SMS(29707730)

Erland Kruse Hansen
      Meade Telescope ACF-SC 203/2000 LightSwitch 8 GoTo

ASTRONOMI FOR ALLE - En facebookgruppe for alle astronomiinteresserede!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'Hvis nogen af jer vil med ud og lufte teleskopet…' er lukket for nye svar.