Hvis det nu bliver godt i aften…

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvis det nu bliver godt i aften…

• Dette emne har 17 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af rigo. This post has been viewed 1346 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

ksondergard
    Deltager
      • Giant

HMMM kender godt typen…. men tror du ikke hun bliver skuffet når hun ser “mini teleskopet” efter at have set det store teleskop først….

rigo
      Deltager
        • Super Nova

well well, jeg har taget M102, nok en lidt tynd og svær galaske, men den ligger modsat månen. Ved dog ikke helt hvor klart det er iaften, svært at gemmenskue horisonten.

Jeg tager en masse lum nu VS RGBen som er minder end før. så må man se hvad det bliver til, med minder der kommer skyer igen

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Damn! jeg har fokus dummet mig, jeg kan IKKE finde ud af at fokuser med Maxim eller rette sagt bruge FWHD metoden, det virker sku ikke på mit pc/cam, det var helt hen i skoven fokusen, og med sådan en CCD ser det noget skidt ud når den er lidt ude af fokus. Forpokker hvorfor brugte jeg ikke min gammel metode, at bruge Atimis egen program, det måler Ø på fokus stjernen, det virker/let! og jeg har lige sat fokus 110% godt nu. Men M102 er spild af tid Angry Dumt at sidde inde og se TV, og ikke holde øje med frames, når jeg fik lavet fokus på den måde… Nå jeg tager lige lidt dobbeltstjerner før senge tid

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Hvis det nu bliver godt i aften…' er lukket for nye svar.