› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Hvis det nu bliver godt i aften…
- Dette emne har 17 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af rigo. This post has been viewed 1345 times
-
ForfatterIndlæg
-
17. september 2008 kl. 20:12 #612
rigoDeltager- Super Nova
Hvis det nu bliver godt i aften, hvilken objekt skulle man så tag. Jeg er lidt ude på at lave et killer pic. nu så godt man kan. Et man får over 10 timer på, evt. over et par gange. Så jeg er lidt ude efter et objekt som ikke behøver at være svært, men bliver flot! og man prøver at træk så meget ud af det som mulige, og holder sig til det til det bliver færdig. Man får jo ikke noget killer pic hvis man springer på noget nyt hver gang
17. september 2008 kl. 20:40 #613
rigoDeltager- Super Nova
Så er 3 punkten lavet, venter på at det bliver lidt mørker og køler CCDen ned.
17. september 2008 kl. 21:07 #615
k_holstDeltager- Nova
Har du fundet på noget?
Du mangler at prøve kræfter med en en galaxe. Et forslag kunne være M82. Den kunne blive flot med mange timers H-Alpha.17. september 2008 kl. 21:15 #616
rigoDeltager- Super Nova
Hej Kim
Ja og nej, hvis ikke noget seriøs igen, kan se der kommer skyer, der dog frit endnu, men der kommer nogen vilde nogen fra øst, HELT SORTE sååå jeg tester lidt fokus… Ja M82 kunne være et godt skud17. september 2008 kl. 21:53 #622
rigoDeltager- Super Nova
der frit endnu, men kun lige mod syd
17. september 2008 kl. 22:45 #642
rigoDeltager- Super Nova
well well, så er det slut, har pakket sammen, skyer det meste af THE SKY
Godnat og sov godt18. september 2008 kl. 20:28 #750
rigoDeltager- Super Nova
hmmm det er klar igen, men hvor længe. Hvordan ser jeres ud ???
18. september 2008 kl. 20:45 #756
jensDeltager- Giant
Flot her . . . men den forp . . . . . måne!!!
Så jeg bruger tidne på forberedelser til vinteresn komme Rigo. Jeg har opdaget en masse guf i Canis Major – øj hvor jeg glæder mig til at tegne . . .Det ser vel stadig fint ud hos dig?Jens18. september 2008 kl. 20:48 #758
rigoDeltager- Super Nova
ja, det gør det Jens, jeg går også ud om lidt, og stille klar, håber det holder. Skal så have fundet på et objekt der vender væk fra månen også, den står kraftige
18. september 2008 kl. 20:53 #760
jensDeltager- Giant
Hmm . . . Der er totalt lukket mod øst (månen er gemt bag et tykt skydække), så nu vil jeg varme mig en kop kakao og nyde synet af stjerner i mit J.R.Torres Stjerneatlas.
Underligt Rigo at du så har skyfri himmel – nu må jeg se . . .18. september 2008 kl. 20:54 #762
andreas.vDeltager- Main Sequence
Ja jeg havde nok ellerede siddet ude ved teleskopet nu, hvis det ikke var for den skole.
Men det ser godt ud i weekenden. Så alt er klar dertil. Vil prøve Stephans Quintet, selvom det nok ikke lykkeds. Også Ngc 7331. Glæder mig helt vildt!
Også skal jeg igang med at tegne ude ved teleskopet! Glæder mig simpelt hen sådan til for alvor at komme igang med at tegne!Mvh Andreas18. september 2008 kl. 20:56 #765
rigoDeltager- Super Nova
Andreas, hvad siger dine skole klassekammerater til din nye hobby, de fleste syndes nok det er for nørdet, og gak gak ikk ?
18. september 2008 kl. 21:03 #768
Jo i starten gjorde de faktisk! De fleste af mine klassekamerater havde ikke den fjerneste ide om hvad Astronomi i virkeligheden handler om. Nogle anklagede mig faktis for at lue min nabo med kikkerten Der blev gjordt en hel del grin med det.
Det blev jeg lidt træt at så jeg besluttede mig for at vise dem nogle billeder fra hubble teleskopet. Og det gik lige ind. De sad måbende og kigge på billederne. Det var lidt af en succes
Flere har faktis spurgt om de ikke må komme ud og kigge en dag!Men de kan stadig ikke forstå hvorfor jeg har brugt/brugere så mange penge på astronomi når man kan købe mobil telefonere osv.Så nu synes de faktis at astronomi ikke er så nørdet mere. Men der er jo stadig folk!Mvh Andreas18. september 2008 kl. 21:07 #771
rigoDeltager- Super Nova
Okay cool
Så skal du bare vente til en dag du får pigebesøg, og du lige gør klar uden varsel, til en MÅNE, SATURN, JUPITER kik, det vil hun never glemme, uanset om hun kan lige astro eller nej. Og der scorre du helt sikker hehe og så forgår det i mørket18. september 2008 kl. 21:11 #775
Nemlig ja! Sådan nogle teleskoper er de rene pige magneter!
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Hvis det nu bliver godt i aften…' er lukket for nye svar.