Hvilken USB hub?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Hvilken USB hub?

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 172 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har brug for at reducere ledningsmængden fra PC til teleskopet.

Lige pt går der tre kabler til guidecam, synscan og DSLR kamera. Så en hub med 3 stik vil dække mit nuværende behov. Jeg kan forestille mig at jeg snart får en fokuser på, så 4 usb stik bliver nok nødvendig.

Mit gamle hakkebrædt af en PC har jo kun USB2, så det er ikke nødvendigt med en USB3 hub.

Har nogen for nylig købt en USB2 hub med 4 porte og er tilfreds med den, så hører jeg gerne hvilken model og hvor den er købt.

PS: Jeg snublede faktisk over USB kablet til DSLR kameraet i går aftes

Kablet er lidt for kort i den ene ende og hænger i en bue. Der skete ikke andet end at kablet blev trukket ud af PC’enrudibr2016-09-07 08:27:03

/Rudi B. Rasmussen

xplode
      Deltager
        • Nova

Jeg kan anbefale Orico sine USB 3.0 hubber, prisen er ikke så altfor høy, dem fleste trenger 12V (USB 2 hubber bruker som regel 5v) som gjør det lettere for deg med tanke på strøm.

Selv har jeg brukt denne i 2 sesonger til jeg byttet til en dedikert astrohub

Ett par andre Orico hubber

Her er astrohubben min

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Tak for tipsene Ole. Wau – den der astrohub ser lækker (læs: dyr) ud

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Bonus spørgsmål: er USB3 kompatibel med USB2? Altså vil en USB3 hub virke på en gammel USB2 PC og med USB2 enheder?

/Rudi B. Rasmussen

xplode
            Deltager
              • Nova

Ja, en USB 3.0 hub er egentlig 2 hubber, USB 2 er visstnok separat fra USB3.0.

Astrohubben var ikke så veldig dyr egentlig, jeg fikk jeg den til spesialpris for å betateste hubben og programvaren.

Dessverre så døde utvikleren i sommer så det er ikke sikkert den kommer i salg pga firmware og software ikke er ferdigutviklet

bentl
              Deltager
                • Planet

Hej Rudi

Jeg bruger denne her til en serie eksterne harddiske. Overførsels hastighed er fin, selv mellem HD, der sidder på samme hub.

USB 4 HUB fra biltema

Men hvis du skal trække strøm til f.eks. guide kamera skal der en strømforsyning til.

mvh
                Bent

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Var lige nede hos min lokale hardware pusher og fandt en 4 ports USB2.0 hub med strømforsyning til sølle kr 159,- , den har jeg sat i enden af mit 5 meter lange USB2.0 repeater kabel (LogiLink USB2.0 Repeater Cable UA0001A). Så nu går der kun to snubletråde hen over dørken, 240V strøm kabel samt een enkelt USB2.0. Og det hele kører fint

Nu skal jeg lige prøve det hele af, så skal alle kabler udskiftes til så korte som mulige og strippes fast, så kan jeg forhåbentlig slippe helt fri af kabel mareridtet.

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Således ser den foreløbige opstilling ud, der er stadig et par af kablerne der kanudskiftes med nogle kortere.

/Rudi B. Rasmussen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Hvilken USB hub?' er lukket for nye svar.