› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › Hvilken USB hub
- Dette emne har 26 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 624 times
-
ForfatterIndlæg
-
21. februar 2009 kl. 12:52 #10965
steffan- Giant
Hej Alle,
Hvis man gerne vil reducere ledningsvirvaret i mørket, kan en USB hub være en stor hjælp.Hvilken model kan i anbefale man benytter til styring af hhv QCam5 som guide og Canon 1000D som kamera?Jeg har forstået at det nok er en god ide med en extender (altså en der får 220V) – da jeg så kan koble et 4-5meters USB kabel på, men at det samtidig ikke er ligegyldigt hvilken model man vælger.-Jeg mindes at have hørt mærket belkin i denne sammenhæng?Skidtet skal kobles op imod en Lenovo SL400.Mvh SteffanSteffan 2009-02-21 11:52:40 21. februar 2009 kl. 13:04 #10968
rigoDeltager- Super Nova
MS lavede en kanon KABEL/HUB test den aften vi mødes.
TEST: Han starter med at lave hurtige exp. med maxim, og så ser efter udlæsnings støj på de skud. (Helt lyse exp. skud)Med det resultat at FINN’s kabler og hub IKKE var godt, der var små sorte “pixels” over det hele på hans fotos (MAIN cam). Vi skiftede så til en alm. 5meter god kvalitet USBhige kabel, uden forstærker og ude om HUB og wupti NUL STØJ… En test jeg helt sikker vil prøve på mit, tror dog ikke der er noget problem med mit, da jeg køre med 3meter gode kabler det hele.Støjen/udfald kan kommer kraftige, når temp. og måske lidt fugt flader. Vi var flere der har oplevet det, nogen har det ved +5c og andre først her på det sidste med rigtig frost dage.ERGO det er let at test det selv, om det er en god HUB og KABLER man har. Det er jo kun maincam som bruder være alder bedst.PS Finn skal så køre med 2 kabler fra PC til Montering fremover, og en af dem gemmen HUB og den ene direkte til maincam…21. februar 2009 kl. 13:16 #10974
steffan- Giant
Hej Rigo,
Ok, Så kan det være det er bedre bare at købe to 5 meters kabler af en god kvalitet istedet for at købe en hub.Vil du melde tilbage når du har lavet din test?Mvh Steffan21. februar 2009 kl. 13:21 #10976
rigoDeltager- Super Nova
yep!
ja jeg tror også 2 stk 5meter er bedstDer kommer sener på året USB3 det er trådløst21. februar 2009 kl. 14:45 #10988
mstauningDeltager- Black Hole
Men evt seriel forbindelse og fokus også videre kan du roligt køre via en hub, og derved holde dig til to kabler. Det kommer også an på hvordan man bruger det, og hvilke kameras man bruger. Men jeg ville altid have overførelsen af hovedkamera billeder på sit eget kabel.
21. februar 2009 kl. 15:09 #10992
mr.mox- Nova
Jeg tror de fleste USB-hubs i virkeligheden er temmelig ens. Sikkert præcis samme chip der sidder i dem. Men hvis du kan få en UDEN blå lysdioder, vil det nok være at foretrække
21. februar 2009 kl. 16:00 #10994
steffan- Giant
Hej!
@Michael: Jeg har pt ikke fokuser eller eller goto via laptop’en, men det kan selvfølgelig være det kommer senere. Hvilke kabler vil i betegne som kvalitetskabler, sandberg?@Jacob: Er det aht. lysforurening eller giver de signal støj?Mvh Steffan21. februar 2009 kl. 17:25 #10999
Nogle kabeler der ikke bliver alt for stive i kulde! Ellers sålænge de er USB2.
Blå dioder næsten blænder en!21. februar 2009 kl. 17:27 #11000
rigoDeltager- Super Nova
kik efter dette også (men der nogen kineser der snyder med certifikat)
http://www.rigorigo.dk 2009-02-21 16:30:13 21. februar 2009 kl. 17:31 #11002
rigoDeltager- Super Nova
Den her model er noget lort!
21. februar 2009 kl. 19:57 #11006
tommyfDeltager- Neutron star
Købte min usb hub i computercity til 180kr mener jeg, den virker fint me kamra+guide+filterhjul samtidig på en skod langsom bærbar uden de 230v aktiveret.
23. februar 2009 kl. 10:50 #11108
Frank LarsenModerator- Super Nova
Jeg kan varmt anbefale Sandbergs 5m USB2.0 Repeater – jeg bruger to i
forlængelse af hinanden + en Sandberg 7ports USB hub forenden og har
ikke de helt store problemer.Jeg har kører med en USB->4xSeriel + QCam5 mono + Starlight Express
SXVH9 + Fingerlakes FilterWheel + nogengange et SC3 LE modded webcam
(video+seriel) samt nogengange et Canon350D istedet for SXV’en.HUB’en har egen strømforsyning og den djævle af en blå diode.
Eneste observerede problem kan være hvis alt udstyr er sat på og
powered op inden jeg sætter USB kablet i laptoppen – så er det ikke
altid at systemet for initialiseret mit QCam5 og mit filterhul korrekt.
Klares somregel ved bare at gå ud og tage den pågældende enhed ud af
hubben og sætte den i igen.Og så at falde i ledningen og tabe den bærbare på gulvet mens man er på
vej ud for at fokusere – ÆV – heldigvis er det en IBM så den kan tåle
det uden at gå ned selvom det var på beton gulv og den ramte på et
hjørne. – MEN pas på de der lange ledninger i mørket!!!FrankLarsen 2009-02-23 09:52:08 23. februar 2009 kl. 11:32 #11109
rigoDeltager- Super Nova
Godt siger siger i det virker, men har i også tjekket indlæsning støjen fra main cam (små sorte pixel der kun ses når det er lyst billede), Finn’s virker også, men det var støj at se, og ikke noget at se da han gik uden om HUBen
23. februar 2009 kl. 12:48 #11115
tommyfDeltager- Neutron star
Alle mine er taget på den måde, de sidste 8 måneder Rigo, ingen fejl at se i dem, altså på dette punkt 🙂
23. februar 2009 kl. 13:19 #11118
Finns støj kom ikke fra huben, men fra den måde hans to kamera’er snakker sammen på. Hvilket så betød at der kom signal støj ind på hoved billedet. Og dette kunne løses ved ikke at have dem på samme kabel.
MStauning 2009-02-23 12:19:54 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Hvilken USB hub' er lukket for nye svar.