Hvilken kikkert?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Hvilken kikkert?

• Dette emne har 11 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af tommyf. This post has been viewed 28 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

ae_hansen
      • Moon

Hej

jeg har en Skywatcher mercury 707 med GoTo kontrol.

jeg har haft den i et par år og nu har jeg besluttet mig for at opgradere.

Jeg har kigget på den her: http://bit.ly/wN9GDp

men for ikke at kaste mig ud i noget dumt ville jeg lige høre om den ville være en god ide.

eller om i har andre forslag til under 3000kr?

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Bare husk den er uden GOTO i forhold til din gamle, så DU skal kunne finde alt, og det er ikke let, men muligt…

ae_hansen
          • Moon

ja men jeg har en app til min telefon som man kan se nattehimlen direkte med, på den måde kan jeg finde rund på himlen alligevel.

men ville det være et godt køb?

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Den er da ikke ringe, men prøv at søg efter en brugt LXD75 med tubus først, det er næsten samme prisleje, bare med goto.
            Mener den du har kig på at der er noget med spejlet der gør at ikke alt kan isættes okular røret, men det ved andre sikker mere om.

jimia
              • Moon

Jeg kender ikke kikkerten så læs følgende med forbehold, men…

Det er en af dem med indbygget barlow for at lave en større brændvidde. Der findes eks. teleskoper mærket ‘Seben’ af tilsvarende design, som får forfærdelige kommentarer på det engelske ‘stargazers lounge’, og på Astroshops tyske version af deres hjemmeside er der indsat en ‘ekspert-kommentar’ som antyder, at der kan være et problem. Jeg har dog ikke set anmeldelser til lige netop Bresser udgaven.

Personligt ville jeg være varsom, men måske har andre her konkret erfaring med netop denne model?

Mvh

ae_hansen
                • Moon

Hvad er “tubus”?

holm
                Deltager
                  • Super Giant

Røret som spejlene/linserne sidder “inden i”…. (engelsk Tube=rør)

ae_hansen
                    • Moon

okay, tak for de gode råd

ae_hansen
                      • Moon

Hvad med den her: http://bit.ly/wxJiNi nogen der har noget erfaring med den?

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Jeg syntes den ser bedre ud,, venligst lav en klikbar link Hansen Wink

http://www.astroshop.eu/skywatcher-telescope-n-150-750-explorer-bd-neq-3/p,15330#tab_bar_1_select

TommyF2012-01-15 20:18:08

ae_hansen
                          • Moon

ja undskyld men betyder det noget at den har 750 istedet for 1400 i Focal length?

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Lige til visuel kan jeg bedst lide de 750mm, det giver et lidt større felt, de mest brugte brændvidder i dk er vel nok ca fra 600 til 1100mm, så er der lidt over og lidt under.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Hvilken kikkert?' er lukket for nye svar.