Hvem vil krybe frem og..

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvem vil krybe frem og..

• Dette emne har 18 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af rigo. This post has been viewed 815 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Hvem vil krybe frem og tilstå at de har købt et teleskop på 24+ tommer med et ccd kamera på 36+mp???

Der må da være nogen her i DK der har købt stort ind af astroudstyr med det lo…. vejr vi har for tiden!

Jeg savner lidt klare nætter som i nok kan fornemme

Mvh

Jacob

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Stjernerne her hos mig nu 🙂 skal bare på job TIDLIGT Angry

Frank Larsen
        Moderator
          • Super Nova

Ja det var faktisk ikke tosset i aftes – var lige ved at hoppe på lidt observation efter at jeg og Lars havde holdt foredrag i AFKB i Greve – det var oveskyet da vi kom og klart da vi gik.

Men nøj var jeg træt efter 3 timers talestrømEmbarrassed – og alligevel kunne jeg ikke sove efter at have genoplevet vores fede tur i 2006 – kunne ligeså godt have pakket teleskopet udErmm

Lars Malmgren
          Deltager
            • Super Nova

Hehe Smile

Jeg kørte hjem over Sengeløse og landet, der er nu rimeligt mørkt og fik kikket lidt stjerner ud gennem bilruden.
            Et enkelt stjerneskud blev det til, lige lodret oppefra og ned, ret kraftig men ingen opblussen, så helt sikkert ikke en ildkugle.

Ellers var det også direkte hjem i seng for mit vedkommende.

Og tjek lige vejrudsigten for resten af ugen.
            Mulighed for klart vejr om natten de næste dage, MEN til weekenden kommer en serie af lavtryk ind via Island og giver en del regn.
            Arrgh, observationsnætter på hverdage er umuligt for mig for tiden Pinch

mr.mox
              • Nova

Jacobb wrote: Hvem vil krybe frem og tilstå at de har købt et teleskop på 24+ tommer med et ccd kamera på 36+mp???

Der må da være nogen her i DK der har købt stort ind af astroudstyr med det lo…. vejr vi har for tiden!

Det er nok mig – har i hvert tilfælde kun haft mulighed for at komme ud i det nybyggede Jacobservertoriet en enkelt nat siden det blev færdigt. (Desværre kun med en 8″ Newton, og 8Mpixel DSLR)

henrik
              Deltager
                • Nova

Hejsa

Ja Frank; Jeg hørte også at i havde leveret et fantastisk foredrag dernede

Jacob; så meget desto mere imponerende er din evne til at tage et par (fx. NGC7000) billeder mellem skyerne; Man skulle tro du kunne tage billeder gennem dem [;(]

..lavtryk ind via Island.. ISLAND! Altid dårligt nyt fra den kant synes jeg

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Dughætten skal bare være lang nok Henrik LOL

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

det kan nu måske også være mig orion spx 12″ f4 eos 40 d eq6 pro hentede det i fredags i aalborg LOL

hilsen jørgen

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Synder, at købe udstyr mens vi andre sukker efter klart vejr.. Nå spøg tilside, jeg har jo fået hentet mange gode timer her de sidste par måneder.. Håber du poster nogle udstyrs billeder af barnet Big%20smile

thomas
                        • Giant

jørgen k wrote: det kan nu måske også være mig orion spx 12″ f4 eos 40 d eq6 pro hentede det i fredags i aalborg.

wow, så er der sgu noget at lege med.

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Tror ski ikke jeg har fået mere ca max 3-4 timer de sidste 2 måneder, det har bare ikke passet med arbejdslivet i lang tid.

steffan
                            • Giant

Tak for hjælpen Jørgen LOL

Hvis du ikke har noget imod det kunne jeg godt tænke mig at se igennem sådan et 300mm’s monster en dag. Jeg må jo ‘nøjes’ med 200mm!!! Tror der var en der skrev at man blev blændet af Saturn i Jesper Sørensen’s 350mm OO Thumbs%20Up.

Har du været ude til first light?

Mvh Steffan

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Det var et pragtfuldt foredrag af Frank &Lars i Greve tak tak.
                              og hvem har dog bestilt det her vejr det er helt forkert .det skal være fredag lørdag det skal være skyfrit og ikke hverdageDisapprove

joergen.k
                              Deltager
                                • Nova
                                i kan se den her

Det skal lige siges at guide skopet er sendt retur den opstilling duede ikke alt for meget flex så jeg prøver med en lille 80 mm guideskop i stedet.

så jeg venter på en klar og stille nat

/jørgen kWink

joergen.k
                                Deltager
                                  • Nova

hej steffan

nej first light lader vente på sig,når jeg har fået alt til at virke kan du godt komme og kigge

iførste omgang havde jeg bestilt en badder coma correktor men istedet valgte jeg den lidt dyre tele vue parracorre universel så der går lidt tid inden der kommer nogle billeder

/jørgen
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Hvem vil krybe frem og..' er lukket for nye svar.