Hvem tør man stole på?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Hvem tør man stole på?

• Dette emne har 31 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 11 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 1990 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Forfatter

jesperu
      • Giant

Sig mig går alle i seng nu hvor det endelig er blevet klart efter et halvt år (næsten) med skyer. Er igang nu med LUM til NGC 2403 og skal så have lavet farver til M63 Men natten er laaaaaaaang endnu.

nive
      Deltager
        • Super Nova

nope er oppe Smile

mhbr
          • Planet

Pøh! Hvem skal bruge søvn! Hvis alle gik i seng ville der jo slet ikke være noget aktivitet i astrofoto-afdelingen, dagen efter en skyfri nat!

nive
          Deltager
            • Super Nova

Hej der har du gang i cam ?

mhbr
              • Planet

Indeed!

Første nat hvor jeg både har en klar himmel, et friskt-ud-af-æsken DSLR samt et teleskop!

Så må vi se hvad der kommer ud af det!

nive
              Deltager
                • Super Nova
                Super, det kan kun blive godt Clap

mhbr
                  • Planet

Haha jeg takker for opbakningen, men jeg betvivler det. Men nu må vi se. Jeg har ikke den luksus at kunne sidde indendørs mens mit teleskop laver arbejdet. Så jeg må hellere komme ud til det!

Hvis mit arbejde bærer frugt, er der naturligvis billeder i morgen 😉

jesperu
                    • Giant

Jeg synes det er blevet en smule diset – høje cirusskyer. Er det kun her eller kan I andre også se det?

nive
                    Deltager
                      • Super Nova

Ikke her , men der er jo et styke vej fra jer

mhbr
                        • Planet

“Skønt”.. så kommer man ind med cam’et fyldt med billeder og så understøtter CS4 ikke det RAW format mit kamera bruger.

Det er åbenbart hvad man får ud af at købe et cam der lige er udkommet!

jesperu
                          • Giant

Har du ikke fået noget kamera software med hvor du f.eks. kan gemme det i 16bit tiff?

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Og jeg havde sat det hele ud til afkøling, faldt så i søvn på sofaen… Så det blev ikke til noget for mig, men de lover heldigvis klart igen iaften 🙂

wieben
                            Deltager
                              • Nova

Surt MS. Det sker at sofaen holder en fast.

Jeg lå selv underdrejet med let feber og snot, så selv om det var flot vejr blev det fornuften og sofaen der vandt over lysten til at få samlet nogle fotoner.

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Jamen Heine dog, god bedring.

Men håber virkelig at komme lidt ud iaften hvis ellers det holder klart.

mejer
                                Deltager
                                  • Super Nova

MHansen wrote:
                                  Hehe, Mejer.. Det er dårlig stil… Der er jo nogle af os der trodser duggen, på trods af mangel på anti-dug og lign.. Wink

Jeg skal ikke tidligt op i morgen, så jeg regner med at snappe en 2-3 timers eksponeringer..

SORRY, jeg var træt, og blev fanget i et svagt øjeblikWink

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
                                • Emnet 'Hvem tør man stole på?' er lukket for nye svar.