› Fora › ASTRO-FORUM › ASTRONOMIENS BETINGELSER › Hvem tør man stole på?
- Dette emne har 31 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 11 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 1989 times
-
ForfatterIndlæg
-
11. marts 2010 kl. 11:21 #34221
mstauningDeltager- Black Hole
DMI lover meget skyet vejr Lørdag aften og endda regn, Søndag aften lover de dog klart. Mandag aften lover de igen overskyet…
MeteoBlue lover de samme aftner klart vejr!!!Nu håber man jo MeteoBlue har det rigtigte svar, men hvem tør man antage rammer rigtigt?11. marts 2010 kl. 11:33 #34223
wiebenDeltager- Nova
Jeg syntes ofte Meteoblue er mere pålidelig. Det er som om DMI viser “sol/stjerner” hvis bare der er nogenlunde klart. Dis og høje skyer ødeløgger det jo for os, og der plejer Meteoblue at have rimeligt ret. Kunne være godt med klart vejr til weekenden.
11. marts 2010 kl. 11:33 #34224
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Har netop givet spejlene en ordentlig overhaling med lud og karklud, og er nu ved at kollimere- så mon ikke det bli’r overskyet alle dage??
Hilsen Mogens B.
11. marts 2010 kl. 13:23 #34232
mhbr- Planet
Foreløbigt har det været skyet siden den dag jeg modtog mit Canon 550D.. Så jeg kan heller ikke se en grund til at det skulle stoppe..!
11. marts 2010 kl. 13:30 #34234
jespergDeltager- Super Nova
netop udsendt fra DMI:
Vejret i weekenden
Torsdag den 11. marts. Udsigt udsendt klokken 11:10Fredag
Mest skyet og stedvis lidt regn. Dagtemp. mellem 2 og 5 graders varme. Let til frisk vind først fra vest, senere mellem nordøst og nordvest. Om aftenen og til natten efterhånden mest klart vejr, men i de østlige egne mulighed for slud- eller snebyger. Temp. ned mellem 0 og 5 graders frost, og svag til jævn vind mellem nordøst og nordvest.Lørdag:
Først mest skyet og forbigående regn, slud eller tøsne flere steder, men i løbet af eftermiddagen og aftenen klarer det op fra nordvest. Dagtemp. op mellem 2 og 7 grader, og efterhånden jævn til hård vind fra vest, som drejer til nordvest. Om natten tørt og mest klart vejr. Temp. ned mellem 2 graders varme og 3 graders frost. Jævn til hård vind fra nordvest, som aftager til let til frisk vind.Søndag:
Mest tørt med nogen eller en del sol. Dagtemp mellem 1 og 5 graders varme og jævn til hård vind fra nordvest. Om natten mest klart vejr og temp. ned mellem 2 og 7 graders frost. Let til frisk vind fra nordvest.
Jesper G.
11. marts 2010 kl. 14:38 #34245
Jeg har taget DMI Byvej, og punkt måling på MeteoBlue…
Men der er ikke nogle der bruger noget bedre? Og Heine, jeg syndtes også at Metepblue plejer at ramme bedst.14. marts 2010 kl. 04:32 #34480
tommyfDeltager- Neutron star
Ved bare at jeg nu har sat op på altanen de sidste 2 aftener og inden
for 20min har skyerne lukket til…Har ski ikke engang nået at skyde et skud til test af vignetting, fik
kunne dette som til gengæld bare er for fedt med den maske….14. marts 2010 kl. 09:50 #34483
morten.brixDeltager- Super Giant
Både DMI’s byvejr og meteo blue lover klart iaften og i morgen aften.
Jeg skal endelig ud og samle fotoner i baghaven.14. marts 2010 kl. 13:41 #34501
Ja, det er klart, nu er weekenden jo færdig
14. marts 2010 kl. 18:37 #34516
Håber også at komme ud iaften, men det er ikke sikkert – har lavet en masse idag, så mon man kan holde til det…?
14. marts 2010 kl. 20:05 #34519
Ikke mig 🙂 skal tidligt op, MEN jeg kan jo snuppe et par test runs på altanen, har ikke fået den nye PHD til at samarbejde helt ok endnu…
14. marts 2010 kl. 20:21 #34520
mejerDeltager- Super Nova
Jeg skal ikke ud i aften. Gider ikke før mit anti dug system er monteret. Ellers er det slut efter 1 time, så jeg tror jeg tager en “flade ud’er” på sofaen.
Skal også tidligt op i morgen.
14. marts 2010 kl. 20:54 #34522
mhansenDeltager- Nova
Hehe, Mejer.. Det er dårlig stil… Der er jo nogle af os der trodser duggen, på trods af mangel på anti-dug og lign..
Jeg skal ikke tidligt op i morgen, så jeg regner med at snappe en 2-3 timers eksponeringer..
MHansen 2010-03-14 19:55:20 14. marts 2010 kl. 20:58 #34523
mhbr- Planet
Ingen tvivl om at jeg skal ud i aften.
Nu har jeg også det held at jeg ikke er blevet avanceret nok til at skulle have så lange eksponeringstider. Jeg vil være ret glad hvis jeg bare får mine første astrobilleder på “film” 😉
15. marts 2010 kl. 01:23 #34547
Well, fik testet i en time, phd ruller flot nu, og sikkert meget bedre når jeg kommer ud og polar aligner….det er stadigt flot klart derude, men pakker sammen nu, det er senge tid…
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Hvem tør man stole på?' er lukket for nye svar.