Hvem fler har en LVI Smartguider ?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Hvem fler har en LVI Smartguider ?

• Dette emne har 19 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 270 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Diagonalen kan tilføre fejl til billedet. Det har dog ingen betydning til guidning.

NÆSTEN alle refraktorer er designet til at bruge en diagonal, derfor er det som regel nødvendigt med en forlænger for at opnå fokus uden diagonal.

Hvis man bruger en refraktor visuelt er observationsstillingen helt umulig uden diagonal – Derfor designes de som de gør.

John
      Deltager
        • Nova

k_holst wrote: Det har dog ingen betydning til guidning.

Hej Kim.

Man mangler hele tiden en eller anden “dims” så det var lige det svar jeg håbede påSmile

Anonym
          • Nova

Hei igjen !

Jeg fant papirene på min WO 80 og der var der litt bilder av utstyr som kanskje kan hjelpe meg å nå fokus ? Hva mener Dere ?

Mvh Arne Martin

jonas.c
          Deltager
            • Super Giant
            Hej Arne Martin,

I en tidigare diskussion nämnde jag att även jag har en LVI och att den fungerar fint men visst har jag samma erfarenheter som du med avståndet till fokalplan. Jag löste problemet genom att ta ut linsen i en gammal 1,25″ barlowlins och använde röret som förlängare. Billigt och enkelt.

Jag har testat med diagonal också och kan egentligen inte upptäcka några nackdelar men “raka rör” är säkert det bästa.

Hälsningar

Jonas

Anonym
              • Nova

Hei Jonas !

Da skal jeg teste med min barlow når LVI’et kommer tilbake fra sjekk hos leverandøren !

Billige løsninger som fungerer er vellkommne Thumbs%20Up Takk for tips !

Mvh Arne Martin
            Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'Hvem fler har en LVI Smartguider ?' er lukket for nye svar.