Hvem er ude i aften? (2. feb. 2013)

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Hvem er ude i aften? (2. feb. 2013)

• Dette emne har 37 svar og 18 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af mgbomholt. This post has been viewed 330 times
Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
  • Forfatter

edbbob
    Deltager
      • Super Nova

Har fået små fire timer på NGC694 (tror jeg nok ), og nu er jeg blevet overmodig, og er røget på JnEr1, en svag stor planetary nebbula i Lynx. Himlen bliver bedre og bedre.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Well, satte op alligevel, bare for at se om udstyret stadig virkede, det gjorde det, men ikke let
        at guide ok uden pol aligment, men fik dog lidt i kassen til test Cool

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Er lige blevet færdig med at pakke sammen og har fået lavet en kop te.

Har fået testet mine ES 82° okularer på adskillige forskellige teleskoper. De performer jo fuldstændig sindssygt! 30mm ES 82 på min 150mm f/8 akromat er som et visuelt schmidt-teleskop! Det er HYPER skarpt næsten hele vejen til randen. Stjernerne er så skarpe, at de ser ud som matematiske punkter, uden synlig udstrækning.

Har fået set en bunke forskellige ting, men glemte alt om Jupiter. Jeg fik også sat teleskoperne dumt op, så huset kom imellem dem og Jupiter, men det var også et spørgsmål om at finde det mørkeste hjørne af gårdspladsen.

Mere følger i morgen. Vil ikke begynde at skrive nu, for så går der lang tid, inden jeg kommer i seng!

Thomas, Bornholm

michaelr
          Deltager
            • Super Giant

Hej Mickael

Dig som visuel, det havde jeg regnet med at skulle opleve, men skønt! Håber du kan li det.

Amaltea forsvandt bag månen omkring kl. 01.52

Fin aften. Fik ikke taget M1, men har rigget om til f7 og er klar til næste gang.

G’nat

Michael

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Lars Malmgren wrote: Puha, det er nu koldt, når man sidder stille derude…

Ios skygge har forladt Jupiters skive, så nu er det tid til en kop the + citronmåne (fik i den? LOL)

Ja, den fes rent ind Smile – du har måske også fået et stjerneskud til aftensmad? Wink

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

MichaelR – erh… Bag månen? Du er med på at det er en af Jupiters måner ikke?

mgbomholt
                  • Planet

mgbomholt
                    • Planet

det var koldt ,men dejligt at der endeligt var skyfrit
                    .der var efter kort tid et tyndt lag is over udstyret men den primitive varmeledning fra en dyrehandel kunne holde linsen isfrimgbomholt2013-02-03 15:41:30

Viser 8 indlæg - 31 til 38 (af 38 i alt)
                  • Emnet 'Hvem er ude i aften? (2. feb. 2013)' er lukket for nye svar.