Hvaed hedder dette objekt? – Fra MAFparty.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Hvaed hedder dette objekt? – Fra MAFparty.

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af bjoerk. This post has been viewed 82 timesjensen. This post has been viewed 82 timesnova. This post has been viewed 82 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Torsdag nat på starpartyet skulle Gert Lindgård og jeg forsøge os med Dumbbeltågen. Desværre sank opstillingen ned til den ene side, så der kom noget helt andet ind på chippen. For det første havde vi delt en flaske rødvin (eller var det to?), og for det andet, så denne mystiske tåge, ret spændende ud.
      Problemet er bare, at vi pr. nuværende ikke ved, hvad det er! Det vil vi selvfølgelig gerne vide, så hvis nogle af jer kan indentificere denne ret flotte tåge for os, vil det bare være lykken! Taget med smalbåndsfiltre med min Qcam9 gennem TOA 130. 3×2 frames á 20 min. i HA, OIII og SII + 10 min. luminans.

MVH.
      johannes2009-09-22 16:14:14

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Den kender jeg godt, ( Johannes Gert Chateau Bellevue la Randee 2009 ) den er virkelig god Thumbs%20UpThumbs%20UpWink

Anonym
          • Super Nova

Hej Finn.

Du kunne jo bare have hjulpet os af med lidt af vores rødvin, så vi ikke selv behøvede at konsumere så meget! Det går jo ud over øjnenene, og vi blev helt forvirret af alle de blinkende lys fra boreplatformen ved siden af os!

Det var forøvrigt en rigtig god bellevue!

Vi ses.

Mogens.Bildsøe
          Deltager
            • Nova

ca 5 grader 44 min sydøst for Dumbbell ligger en tåge, jeg ikke har hørt om før: Blue Flash Nebula (pos.: Ra: 20h 22m 50s, Dec 20d 8m 23s). Ku’det være den??

Hilsen Mogens B.

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Rødvinståken? Wink LOL

Forøvrig et supert bilde! Og sjeldent! Thumbs%20Up

Bjørn T. Jønsson2009-09-22 17:03:36

Mvh,
              Bjørn

Mogens.Bildsøe
              Deltager
                • Nova

Nåh nej, Blue Flash er en helt anden nebula som vist af Lars på Astro’s forum Confused

Hilsen Mogens B.

lindhard
                Deltager
                  • Super Nova

Tågen i midten er NGC 7538 i Cepheus!!!!!
                  Den står ikke langt fra Bubble-tågen NGC 7635.

mvh
                  Lars

Anonym
                    • Super Nova

Hej Lindhard

1000 tak for hjælpen.

Mvh.

bjoerk.jensen.nova
                    Deltager
                      • Giant

Hej Johannes.

Flotte billeder du/i fik hentet ned derude fra “bore-riggen”. Rigtigt med alle de lamper der står og blinker i nattemørket – men godt den ikke larmer som en “bore-rig” Tongue

Jeg vil finde et guidecam til min G11’er for på den måde lettere at kunne få nogle fotoner i kassen med 8″eren. Jeg har flere forskellige guidekikkerter liggende bla. en 70mm f5 som jeg mener kan bruges til formålet.

Spørgsmål – hvad bruger du som guidecam og hvad for software, Johannes ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Hvaed hedder dette objekt? – Fra MAFparty.' er lukket for nye svar.