Hvad syndes i om forumet her

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvad syndes i om forumet her

• Dette emne har 18 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jeppe. This post has been viewed 1352 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

mhansen
    Deltager
      • Nova

Jeg synes personligt, at det eneste der mangler i dette forum mht. til stemning og farver, er astrofarver. Væk med den lyse og mørkebrune og i stedet ind med noget blå, rød, sort, gul eller lign. De farver man forbinder med astrofotos generelt.

Så synes jeg egentlig også gerne der må komme lidt mere “spræl” i teksten på Astro-Forum. Man kunne evt. omdanne O’erne til stjerne med spikes. Og så må banneret også gerne fylde hele skærmen ud.

Funktionelt og overskuelighedsmæssigt er dette forum rigtig lækkert. Der skal der kun lige måske smides lidt ekstra fine funktioner ind og ellers bare rettes de små bugs der måtte være.

En rigtig fin funktion ville være, at man kan “abonnere” på enkelte indlæg, således at man automatisk bliver notificeret omkring nyt deri. Men ellers ville en top 20 og/eller nyeste indlæg, være helt fint.

MHansen2008-09-23 15:08:29

jens
      Deltager
        • Giant

Jeg må nok modsige dig Michael.

Jeg synes den mørke og lyse beigefarve vi har nu er rigtig behagelig at se på. Som gammel typotekniker er jeg meget fokuseret på designet og den grafiske opsætning og der er det nuværende valg behagelig for blikket og den skriftfarven falder godt ind uden at være for kontrastrig.

Jeg ved godt det måske nok “kolliderer” lidt med astrofotograferne når de sidder i natten ved deres bærbare og har lyst til at læse lidt på Astro-Forum.

På Lyra’s hjemmeside har man mulighed for at vælge farveopsætning, gad vide om dette lader sig gøre at få denne funktion her, så ville det løse dette behov.

Mvh

Jens

mhansen
        Deltager
          • Nova

Og med hensyn til det med at abonnere på indlæg, så er det bare mig der er langsom. Det kan man allerede. Clap

Jaa, det er jo netop det. Nu er det sådan, at Torben Højhøjt jo har designet et fantastisk program, som kan ændre ens generelle skærmbillede struktur til røde toner. Men ja, farverne på AF ville stadig være lyse nok, til at genere en smule. Men jeg vil da så også i den forbindelse gerne understrege at det er min opfattelse at Laptop skærme i forvejen har så meget baggrundsbelysning, at mørkesynet kan blive ødelagt en smule, uanset farvevalg.

Jeg må blankt indrømme at jeg lige var et smut inde forbi Cloudy Nights og lod mig totalt rive med at deres farvevalg. Men jeg må da også helt medgive Jeppe, at hvis der måske kommer lidt flere nuancer i farvevalget, så bliver det straks langt bedre at se på.

jeppe
          Deltager
            • Super Giant

Hej Michael,

Jeg overså lige, a du også havde skrevet om farverne her. Jeg har svaret dig i en anden kategori.

Mht. det at kunne abonnere på nye indlæg, er det skam allerede muligt. Gå ind i “Kontrolpanel medlemmer” og vælg “Subscriptions”. Så kan du vælge de kategorier, du vil have tilsendt nye indlæg fra per email.
          Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Hvad syndes i om forumet her' er lukket for nye svar.