Hvad syndes i om forumet her

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvad syndes i om forumet her

• Dette emne har 18 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af jeppe. This post has been viewed 1351 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Hvad syndes i om forumet her (hvis man ikke lige tænker på de små fejl der skal rettes) men mere

FORUM -VS- DET GAMMEL LYRA FORUM

Jeg tror/syndes selv at det er noget beder, når man først lige begynder at finde funktionerne og de mange flere ting og sager man kan.

Savner dog lyra forumet hvor enkel det var, så nemt at overskue om der var kommet nye indlæg. Men det kommer vel også her snart, en top 20 nye indlæg

Anyway jeg ligger ikke flere indlæg på det gammel, fra nu af, med minder det er noget vigtig, meget intr. på lyra.

http://www.rigorigo.dk2008-09-17 19:41:35

andreas.v
      Deltager
        • Main Sequence

Personeligt synes jeg at dette forum er bedere! ikke at lyra’s forum var dårligt, men her er lidt mere “orden i tigende” fordi de er delt op i katogier! Jeg mistede ihvertfald nogle gange overblikket på det gamle forum! Glæder mig til at benytte dette forum!

Også er der stadigvæk den gode stemning! Thumbs%20Up

Mvh Andreas

bobo
          • Giant

Hej. Hmm jeg syndes nu at der var mere hygge på Lyra.

siden her virker “kold”. Thumbs%20Down

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Bobo wrote: Hej. Hmm jeg syndes nu at der var mere hygge på Lyra.

siden her virker “kold”. Thumbs%20Down

Det har du helt ret i. Der mangler farver, ikke for meget men lidt.

Og lidt grafisk, de blå dimser ud for grupperne, skulle lige tegnes af en dygtige tegner. Og så lidt mere Dansk tekster her og der.

eks. http://www.cloudynights.com/ er der mere hygge over

Nu må vi se, hvad der sker, men de er jo ikke den hurtigeste knallert i byen LOL

http://www.rigorigo.dk2008-09-15 22:33:18

jeppe
            Deltager
              • Super Giant

Hej Bobo og I andre,

Jeg er enig. Der skal nogle farver til, men ikke for mange. Det skal ikke blive til en farveladebutik. Lyra-forum er faktisk også bare hvid med en tynd blå streg. Selve Lyra-forum er om muligt endnu mere sterilt i sit udtryk end A-F. Så det må være noget andet, der gør Lyra-forum så “hyggeligt” at se på – altså selvfølgelig ud over den gode stemning, der er/var. For den gode stemning har vidst allerede indfundet sig her Smile

Jeg sad lige og kikkede på det “gamle” Lyra-forum. Noget af det, der I mine øjne gør det hyggeligt på Lyra-forum er, at siden er pakket ind med andet indhold. Det er ikke bae et rent forum; der er lidt teleskop-kategorier, genveje til downloads, en udbygget navigation til andet stof i toppen osv.

Måske kunne det være en idé at efterligne det design, når det nu rent faktisk gav en god stemning? Det vil aldrig kunne blive det samme – primært fordi det her er et selvstændigt forum, og ikke et forhandlerforum. Men vi kan vel komme et langt stykke af vejen?

F.eks. er planen jo, at der skal være annoncebannere her på forum. Det skal være det, der financierer det hele. Lyra er selvfølgelig altid parat til at betale for det hele uanset hvad, men andre er mere end velkomne til også at købe bannerpladsen og være med til financieringen på den måde.

Idéen er, at bannerne skal placeres i bunden, hvor tanken er at de vil forstyrre mindst muligt. Men måske skal vi i stedet gå efter at lægge dem i en kolonne i venstre side? Det vil give farver, indhold og spræl hele vejen ned.

Vi kunne også samtidig lave en kolonne i højre side med kalender, nyeste nyt fra Astronomibladet, et eller flere udvalgte billeder fra fotogallerierne – og så måske også den chat som jeg kan forstå, der er et ganske stort ønske om … Clown

Mens jeg sidder her og finder på det og beskriver det samtidig, bliver jeg selv mere og mere begejstret for idéen!

jeppe
              Deltager
                • Super Giant

Jeg skruede lige lidt op for den blå farve …

bobo
                  • Giant

Lige nøjagtig.

Det skal pakkes pænt ind, med lidt links, til (som du skrev) feks astronomibladet.

Det må godt være et sted man kan sidde og nyde sin kaffe og surfe lidt rundt, og ikke som nu, en tandlæge klinik fra 70’erne Wink

Var det dig Rigo der nævnte noget med en top 20 liste? Det ville være super, allerede nu er der stor mulighed for at “drukne” i masserne, ikke at jeg er imod alle de valg, det var noget Lyra manglede.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

pyhaaa mere kold blå farve, jeg fryser LOL må heller gå i seng, og put med konen

nat’er Star

http://www.rigorigo.dk2008-09-17 19:40:15

k_holst
                    Deltager
                      • Nova

Hej Jeppe.

Sidens mere “moderne” funktioner tror jeg vi bliver rigtig glade for. Specielt mulighederne for flere oplysninger og galleri for brugerne.

Glæder mig til der kommer en forside på, gerne med lidt bannere i den ene side og andre ting i den anden.

Bliver der plads til en onlineliste?

jens
                      Deltager
                        • Giant

Dette her mere smidigt at arbejde med end det vel nu snart hedengangne Lyra-forum.

Pas på med for mange bannere og andet fyld.

Jeg er på et andet forum der er smækfyldt med disse og det skaber altså lidt problemer af og til . . . også med brugerhastigheden.

Henrik og Jeppe fortjener megen ros for at have søsat dette skib.

Vil holde mig mere her som aktiv.

Jens

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Vil lige sige at dette fora kører noget bedre på min pocketpc, end det gamle gjorde.

baekmand
                          Deltager
                            • Planet

Første gang jeg så det nye forum, syntes jeg det var uoverskuligt og kedeligt.

Men nu hvor jeg har benyttet det en tid, kan jeg lang bedre lide dette end det gamle.

Samtidig vil jeg give MS ret i, at dette forum står bedre på pocketPC/smart phones (HTC diamond) end det gamle gjorde.

Dog ved jeg ikke om andre har problemmer med at taste beskeder ind i beskedfeltet med windows mobile.

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Som jeg har skrevet i anden tråd, så kan jeg ikke med nogle af de Windows mobile jeg har indtaste noget andet end mit brugernavn.
                              Det er med 2002, 2003se, og Mobile6

mikkellund
                                • Giant

Syntes det er helt fint, en stor forbedring. Er isært glad for Aktive emner det virker rigtigt fint.
                                [sjov] Dog burde der være en posting grænse især for rigo, det er på grænsen til flooding [/sjov]

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

hehe Mikkel, jeg har også holdt pause, hvis ingen nye indlæg i et par dage endnu, tager en kold tyrker LOL

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Hvad syndes i om forumet her' er lukket for nye svar.