Hvad skal den bruges til?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Hvad skal den bruges til?

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af apollo. This post has been viewed 423 times13. This post has been viewed 423 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

apollo.13
    Deltager
      • Main Sequence

Var lige inde på Kikkert og Teleskops huset hjemmeside og faldt over denne “såkaldte” Explore Scientific TDM adapter til LX200ACF

http://www.kikkert-teleskophuset.dk/shop/50-telescope-drive-master/699-explore-scientific-tdm-adapter-lx200acf/

Men hvad skal den bruges til? Det fremgår ikke af deres hjemmeside en beskrivelse hvad formålet er ved og montere denne adapter. En teknisk beskrivelse ville da være ønskelig.

Nogen som kan give mig et svar?

Vh. Morten

Vh. Morten

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

apollo.13
        Deltager
          • Main Sequence

Tak – men vil det sige at den montering jeg har på mit Meade LX200ACF er unøjagtig og vil blive forberedt med det ekstra udstyr, – eller hvad?

Vh. Morten

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Ja. ideen med TDM er, at den decoder, der sættes på, kan korrigere for de fejl, der altid vil være i kikkertens drev, så kikkerten kører meget mere nøjagtigt.

Inden du køber, skal du lige læse installationsvejledningen, det er ikke helt simpelt.

https://www.mda-telescoop.com/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=102

Gaffelmonteringen skal skilles ad, alle ledninger skal klippes over, trækkes gennem et hul i decoderaksen og sættes sammen igen.

Der kan gå meget galt her.

mvh
            Lars

apollo.13
            Deltager
              • Main Sequence

Hej Lars.

Tak for svar. Jeg må sige at jeg ikke har tænkt mig og købe, syntes jeg har givet rigeligt for mit teleskop.

Jeg har ikke gjort så meget i astrofotografering, men mere brugt teleskopet til visuelle observationer.

Hvis jeg skulle ønske noget til mit teleskop så er det en fornyelse/opdatering af Software og Hardware.

Jeg kan have min tvivl om hvor længe man kan blive ved med at styre sit teleskop via computeren, når Meade ikke formå og opdatere sine kabler og stik til ex. USB – eller være kompatible med MAC computere!
              Softwaren (platformen) ville være ønskelig at der kom en nutidig og moderne software der var kompatibel med nutidens computere.

Men endnu engang tak for dit svar.

Vh. Morten

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Hvad skal den bruges til?' er lukket for nye svar.