Og vejret er også fuldstændig klart her. Jeg har fået udført en gang PEC træning. Håber også på at kunne få klaret noget efter jeg er færdig med min M42 mosaic.
Rigo jeg har jo både TV og sofa i mit “teknikrum” så det sker ikke sjældent at jeg når at få 2 – 3 powernaps på sådan en nat. Jeg skal helst have 3 sammenhængende timers søvn, ellers går det sku ikke godt på jobbet
Omkring midnat havde jeg også nogen skyer. Så var det heldigt at Finn ringede og vækkede mig da det begyndte at sne
Jeg mangler sku at guidemaster siger alvorligt til når den taber guidestjernen! Et kompressor-horn ville være passende
Den er faktisk ikke behandlet ret meget: Calibreret, stacket, DDP, curves og LRGB-combine i Maxim. Make stars smaller, increase starcolor, lidt spothealing og crop i PS.
Alle supframes er 300 sek.
45 min. luminans fra i fredags og 10 min i hver farve (RGB) bin 2*2 fra i nat.
Man kan faktisk ane den ydre ring! Det kune være lidt sjovt at tilføje et par timer H-Alpha.
Kim den har du været lidt for hård ved i DDP, de fleste detajler er jo forsvundet. Og som Rigo siger, så er farverne lidt off. Der må en G2V til, tager jo ikke lang tid at lave.