Hvad siger i så, til i aften

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvad siger i så, til i aften

• Dette emne har 31 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 1131 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

De lover stjerneklart her i Assens hele natten, er færdig med at sætte op, har testet det hele og det virker, skal prøve min hjemmelavede køler tll mit canon 400D, det er jeg ret spændt på.Confused

rigo
      Deltager
        • Super Nova

Fino! FINN

Skal vi se et foto af værket,,, Jeg skal lige på mac med knægten, og så stiller jeg nok også op. Nu må vi håbe det ikke bliver en nitter med vejret så. Ellers perfekt på en lørdag.

Er du blevet rask gammel ven ???

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Ja jeg er på toppen igen, står lige her i mit ops rum med + 15 grader og i skjorteærmer.

Det er godt nok lækkert, ja jeg håber at det holder, hvad de lover, er 100% klar. Snakkede med Kim og vi vil tage de samme opjekter for at have noget at sammen ligne med ens temp og seeing

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Godt nok

Jeg vil tag IC1805, med 816mm så det bliver “tæt” på, men der lige en klat der er intr. lys og der sker noget.

IC%201805

Håber på noget ala

HA 12 x 600sek.

SII 6 x 600sek

OIII 6 x 600sek.

http://www.rigorigo.dk2008-11-22 15:45:04

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Nej værket får du ikke at seEmbarrassed

rigo
              Deltager
                • Super Nova

hehe Finn har set det, Kim har vist mig det LOL

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Du er ved at komme efter det Rigo, ser rigtig godt ud. Thumbs%20Up

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Det foto er ikke mit Finn, klik på det 🙂 Men det er det område jeg gerne vil nakke i aften, lige der i mitten

k_holst
                    Deltager
                      • Nova

Jeg er også klar. Jeg fik jo 15 min. på sofaen til middagStern%20Smile -Måske lidt for meget kaffe!

Først er planen noget RGB til M27 fra igår. Evt. hvis jeg når det inden den kommer for lavt ned, noget H-Alpha.

Derefter skal jeg have Blå og H-Alpha til noget Horsehead jeg også tog i går.

Hvis det går rigtig godt, drømmer jeg om et billede med flere galaxer i FOW.

Nogen forslag?

andreas.v
                      Deltager
                        • Main Sequence

Jeg er også klar! Her er det helt klart. Har lige set venus og jupiter.

Nattens mål er også klar.

Kim du kunne jo prøve Abell 426 i Perseus. Der er pænt mange galakser. En anden sted kunne være Pegasus galaxy cluster. Den største galakse der er Ngc 7385. Ikke så mange galakser som Abell 426, men alligvel en del.

Begge vil jeg prøve i aften.

Mvh Andreas

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

hmm synes der mange skyer endnu, hvad siger sat

rigo
                          Deltager
                            • Super Nova

Det ser skidt ud her i Odense, kun 30%ca af himmlen er åbnen, og den er også mat i det. ØV! vil starte en film, og så se om et par timer om det bliver beder

jacobb
                              • Nova

Ja øv øv, jeg så på din (Rigo’s) super sat side at der er flere skyer på vej mod mig….

Jeg tror sgu aldrig det bliver klart en hel nat igen

Mvh

Jacob

x72
                                • Asteroid

Så er skyerne ved at være meget generende her Cry

Mvh Torben

andreas.v
                                Deltager
                                  • Main Sequence

Her på Mariager kanten er det også lukket.. Kun de kraftigste stjerne kan man skimte.. Æv bæv..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
                                • Emnet 'Hvad siger i så, til i aften' er lukket for nye svar.