Hvad laver I ellers i jeres Fritid?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvad laver I ellers i jeres Fritid?

• Dette emne har 28 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af Ole Henningsen. This post has been viewed 987 times
Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Sikken en response – spændene at høre hvad I går og laver – nogen af jer kender jeg jo godt i forvejen – f.eks Mogens som jeg har fast aftale med under Copenhagen Jazz festival og når det ellers kan passe sammen

astrojensen
      Deltager
        • Neutron star

Psst: Der afholdes Jazz festival i Allinge på Bornholm hvert år.

Thomas, Bornholm

leif.hugo
        Deltager
          • Nova

Når familien har fået sin del af min fritid, bruger jeg resten på astronomi og alt hvad dertil hører, min gamle MC, løbetræning og lidt kajakroning.

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Allinge Jazz festival på solskinsøen-det lyder spændende!

Nicolaj
            Deltager
              • Giant

Og så har vi jo Riverboat Jazz her i Silkeborg

Rigtig hyggeligt!

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

Lars Malmgren
              Deltager
                • Super Nova

Og der er Snake City Jazz Tongue

(Slangerup, min nabo-by)

frojan.p
                Deltager
                  • Asteroid

En del tid går med familien, men også forskelligt sport, fisketure og læse forskellige bøger.

michael1987dk
                    • Main Sequence

Dyrker Parkour og Uv-jagt ellers sammen med familien venner og kæresten som jeg har været sammen med i 13år.Michael1987dk2017-01-31 16:18:47

chris_h
                    Deltager
                      • Super Nova

13 år eh? Tongue

michael1987dk
                        • Main Sequence

Chris_H wrote: 13 år eh? Tongue

hahaha ja den kunne godt misforståes før. Er rettet

klaus
                        Deltager
                          • Moon
                          • Jeg bruger en del tid i vores store have, hvor der er en masse frugttræer/buske, høns og kaniner. Haven er meget fuglevenlig, så der bliver også kigget en del på fugle. Der er ikke meget der slår en forårsdag med observation af sol og trækkende traner!
                          • Der bliver også læst en del – især SF.
                          • Fruen holder meget af at bage, så jeg lovede i et svagt øjeblik at bygge en stenovn
                          • I de senere år har jeg fast cyklet på ethjulet cykel i Vestskoven og omegn. Det har dog ligget stille efter et lille stunt sidste forår. Det forhindrede mig i at slæbe rundt med kikkerter i en længere periode, men heldigvis nåede jeg lige at få Merkurpassagen med.

mhansen
                          Deltager
                            • Nova

Jeg har ingen fritid. Jeg skriver speciale. Wink

Ej, en stor del af min fritid går med at passe mine børn og bruge lidt tid sammen med hustruen.

Derudover er jeg hoppet på Star Trek Online og kan sagtens få en del tid til at få med det. Jeg er også ret glad for bilspil, især et ret godt et af slagsen som hedder RFactor 2.

Jeg er ikke så meget ude med teleskopet pt. da det står 80 km væk og det desværre alt for sjældent er skyfrit, men så logger på jeg iTelescope og får stillet min trang dér. Slutteligt er jeg også interesseret i almindelig fotografering (DLSR). Især landskab og dyr.

MHansen2017-02-01 02:50:50

alan
                            Deltager
                              • Super Giant

Jeg må jo hellere byde ind også.

Om vinteren bliver det mest i mit værksted jeg går og roder. Elektronik, 3d-printer, CNC maskiner, fjernstyrede Quad etc. Og selvfølgelig lidt ATM. Men dybest set hader jeg vinter.

Foråret, sommer og efteår får jeg meget fritid til at gå med vindsurfing, ture rundt i det sydfynske Øhav i min båd.

Tidligere var sportsdykning min helt store interesse. Især vragdykning og undervands fotografering.

Men nu må foråret snart gerne komme, så man kan komme på vandet igen.

Mvh Alan

Ole Henningsen
                              Deltager
                                • Moon

Må erkende, at jeg ikke er så aktiv herinde, men gerne læser indlæg.

Har i snart 60 år interesseret mig for ufoer, der for mig i starten var rumskibe fra andre planeter, senere var div. efterforskninger mest interessant for mit vedkommende. Det bevirkede, at “rumskibene” forsvandt og blev til interessen for “myten” om ufoerne. Det undrer mig stadig i en alder af 74, at folks oplevelser af “mystiske ting” på himlen absolut af mange observatører skal gøres til rumskibsbesøg – i vore mere oplyste tider.

Jeg har i alle årene været tilknyttet SUFOI, Skandinavisk UFO Information, en forening der har oplevet samme udvikling i formål og vision, som min egen.

Folk kan på SUFOI’s hjemmeside, http://www.ufo.dk, indberette deres oplevelser og så se, om andre har oplevet det samme. En egentlig undersøgelse af indberetningerne kan vi af ressourcemæssige årsager ikke genemføre. Men en del af observationerne kan let forklares som varmluftballoner eller med en astronomisk oprindelse, som ex. de stærktlysende planeter – eller naturligvis ildkugler.

En “ufo-“observation står og falder jo med observatørens mere eller mindre detaljerede beretning, men en sådan beretning kunne jo med vore dages udbredte mobiltlf.-teknik underbygges med foto- eller videooptagelser.

For 10-12 år siden startede jeg derfor mere detaljerede undersøgelser af folks optagelser af ejendommelige fænomener på himlen. Det har resulteret i registrering af 6-700 danske “ufo-fotos”.

En meget detaljeret gennemgang af en stor del af disse optagelser viser ingen helt usædvanlige eller ekstraordinære forklaringer i retning af “rumskibe”.

Tværtimod ligger forklaringerne efter nærmere undersøgelser i kategorier som astronomiske (planeter, ildkugler m.v.), fly (lysføring, landingslys), små varmluftballoner og andre naturlige forekomster.

Så fotooptagelser som understøttelse af folks “ufo-oplevelser” blev i realiteten til en understøttelsen af, at der absolut ingen mystik var!

Der udarbejdes ofte en rapport om disse sager på 5 – 50 sider afhængig af sagernes art.

Det er, hvad jeg i min alder får fritiden til at gå med.

Og så er jeg ved at færdiggøre en publikation med arbejdstitlen “Danske ildkugler – og stenene der aldrig fløj”. Med en del beretninger om fundne sten, der af finderen påstås at være dumpet ned oppefra, skønt de aldrig har bevæget sig en meter over jordens overflade.

Mange hilsner

Ole

PS. Men har naturligvis også i mange år med stor fornøjelse interesseret mig for meteoritter.

Ole Henningsen

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
                              • Emnet 'Hvad laver I ellers i jeres Fritid?' er lukket for nye svar.