Hvad laver I ellers i jeres Fritid?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hvad laver I ellers i jeres Fritid?

• Dette emne har 28 svar og 22 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af Ole Henningsen. This post has been viewed 986 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Totalt off-topic – men udover at bruge al vågen tid på astronomi – hvad går folk ellers og bruger fritiden på?

Dette her https://www.youtube.com/watch?v=gsEyW3Tcqww har de seneste par år stjålet MEGET af astronomi-tiden for mit vedkomme da jeg er Foreningsleder indenfor springgymnastik.

Nu Håber jeg på lidt klart vejr – en vigtig milepæl er overstået Big%20smile – så skal der prioriteres lidt anerledes for en stund ..

FrankLarsen2017-01-30 09:11:19

jakob1234
      Deltager
        • Nova

Mine hobby’s er:

Astrofoto – fylder meget!
        Spille PS4 – rolelspil, battlefield, eventyrspil – fylder også en del – Jeg stod af pc ræset for mange år siden.

Lave bil – Nogle gange andres, mest min egen landrover fra 1980 – Jeg er værkfører og mekaniker. Landroveren kører dagligt, og bliver også brugt til at skove – så selvfølgelig er der lidt vedligehold en gang imellemSmile

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Bruker en del tid på å fiske

Og som mann må man jo også spille litt data spill! Big%20smile

Rudi
          Deltager
            • Neutron star

Farmilien, rejse ud og se verden, astronomi, motorcykel (både vej og bane).

/Rudi B. Rasmussen

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Fritidslandbrug hos mine forældre, reparere gamle traktorer og maskiner (når jeg har penge til det!). Lige nu venter en Porsche Diesel 208N på den store omgang.

https://www.youtube.com/watch?v=4SNMeXTp0d8

https://www.youtube.com/watch?v=20NRfnNcu60

Jeg er også i hjemmeværnet, men er ikke særlig aktiv mere. Engang brugte jeg mange, mange timer på det og var gruppefører, men ikke mere. Jeg kommer dog stadig til en del skydninger og mindre øvelser.

Desuden læser jeg meget – virkelig meget! Især obskure japanske mangaer.

Thomas, BornholmAstrojensen2017-01-29 20:43:46

jens.jacobsen
              Deltager
                • Neutron star

For mit vedkomne en del tid på læsning. SF og historie, plus en del tekniske bøger.
                Børnene er ved at være så store at de ikke rigtigt gider “mor & far” mere, helst kun når de skal hentes i byen efter en våd aften. Jeg har præsteret at køre for at hente den ældste fra en fest i byen, mens kikkerten stod og arbejdede. En enkelt gang begyndte det at regne på vej hjem. Der kørte vi nok lige lidt hurtigt.

Ellers går der en del tid med “praktisk” optik, jeg arbejder stadig på Nicolaj’s 16″ spejl.

Også ornitologi syntes jeg er interessant, i det hele taget ligger dyrevelfærd og vores forvaltning af vores miljø mig meget på sinde.

Alt dette selvfølgelig “ud over” astronomien og det daglige arbejde, som er automation på højspændingsanlæg.

mvh
                Jens

jonas.c
                Deltager
                  • Super Giant

Jag ägnar mig åt fotografering och lyssnar på 70-tals rockmusik. Det senare lite för lite men har fortfarande mina gamla favoritvinyler kvar! Wink

Rock on!

Jonas

Harkhoost
                  Deltager
                    • Planet

2. Verdenskrig og Holocaust. Og så tæsker jeg Battlefield 4 og BF1 på PC.

henrik.schneider
                    Deltager
                      • Nova

Uha Frank, det var et stort spørgsmål Disapprove

Min kone og jeg købte for få år siden et nedlagt landbrug, derude hvor det er mørkt Star
                      Og tanken er at det skal ende med at være træ/metal/glas og autoværksted, for ikke at glemme et skydetags observatorie, et kuppel observatorie og et radio teleskop.
                      MEN MEN MEN jeg arbejder i Norge og er kun hjemme i weekenderne så disse projekter går ALT for langsomt, syndes jeg. Det skal nok komme på plads alt sammen men tiden kniber det lidt med.
                      Mit hoved fokus er at holde de gamle bygninger i god stand, så yderligere skader undgås, derefter egne og ungernes biles, så konstruktions arbejde, også først derefter får astronomien frit spil.
                      Et lille pusterum skal der dog til nu og da og der bliver nymåne træffene brugt men stor glæde.

Mens jeg er i Norge (efter job selvsagt) bruges jeg tilgengæld meget tid på at studerer opgaver som jeg ved jeg skal i gang med når jeg kommer hjem. dvs. skal jeg hjem og undervognsbehandle datterens bil, så bruger jeg tid på at sætte mig ind i lige netop den opgave, MEN i norge er der også god plads til astronomi fordybelse ikke mindst ifbm. radioastronomi.

Forøvrigt ganske hyggeligt at høre lidt om hvad i andre går og laver når ikke det er astronomi Thumbs%20Up

henrik.schneider2017-01-30 07:02:31

Nicolaj
                      Deltager
                        • Giant

Ja, ganske interessant at høre om jeres øvrige interesser!

Jeg gør bl.a. noget i:

:: bygger huse (http://www.jensen-haarup.dk/transvej-20-blog/)

:: er begyndt at dagslysfotografere

:: spiller trommer i et Blues & Rock band

:: laver 3D konstruktioner

Men ellers går det meste af tiden med at passe virksomheden hvor vi laver GPS sporing – http://trusted.dk.

Fordi lyset bevæger sig hurtigere end lyden så fremtræder mange mennesker kloge når du ser dem indtil du hører dem tale.

mogens
                        Deltager
                          • Super Nova

Som du har hørt ved flere lejligheder, Frank spiller jeg altsax i avanceret jazzstil både her i Aalborg og København.-Ville ønske at der var flere klare nætter mogens2017-01-30 14:32:49

pur
                          Deltager
                            • Giant

Jeg Kan fordybe mig i næsten alt, pt. er det huset og dimser til observatoriet på kolonihavegrunden. Ud over det så bliver der også tid til en del læsning så som Historie, 2 verdenskrig og Scifi, samt set en del Youtube.

Og så har jeg spillet fodbold 2 til 3 gange om ugen i snart 40 år

Anonym
                              • Super Nova

Passe små børn..

For nogle år siden brugte jeg også en del tid på flysimulering på PC. Jeg byggede selv PC’erne mhp. at superoptimere dem til simulering, hvilket for mig også var en del af hobbyen.

Anders

nive
                              Deltager
                                • Super Nova

Hej. Udover astro bruger jeg meget tid på min sejlbåd om sommeren .Har kørt rigtig meget mtb som jeg har skåret en del ned da tiden gå med at træne til en 1/2 marathon engang i foråret.

natteravnen
                                Deltager
                                  • Main Sequence

Spændende at kunne følge lidt med i hvad andre går og pusler med, udover astronomien.

En god alternativ tråd Frank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
                                • Emnet 'Hvad laver I ellers i jeres Fritid?' er lukket for nye svar.