Hvad er der bag rummet?

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Hvad er der bag rummet?

• Dette emne har 115 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af lehmann. This post has been viewed 3892 times
Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 116 i alt)
  • Forfatter

lehmann
      • Super Giant

Jeg er også af den opfattelse at liv er en hel naturlig del af vores univers og findes stort set alle steder i større eller mindre omfang. Jeg er ikke tilhænger af at liv er noget specielt og unikt i vores univers. Det ville jo gøre os mennesker til noget specielt i forhold til resten af universet og hvorfor skulle vi dog være det.

soeren.vod
        • Planet

Formålet med universets måde at skabe tungere grundstoffer osv. er helt klart at skabe tilstrækkeligt meget liv, til at nogen en dag MÅ udvikle avanceret teknik og opfinde en LCH som kan starte et nyt big bang. Hvis universet skal have en afslutning eller formål kunne det jo være det.Wink
        Mht. det accelererende univers er det vel også tænkeligt at universet ER begyndt at falde sammen så tiden faktisk går baglæns uden at vi kan se det, fordi vi ikke var her da den gik den rigtige vej..? SleepyBig%20smile
        LOL

Bjørn Sandåker
        Deltager
          • Neutron star

Ja, for søren, Søren! Du har ret! Wink

Men hvis det er slik, forstår jeg ikke hvorfor Gud fant det nødvendigt for nogle måneder siden at sende en fugl tilbage til fortiden for at skide i LHC-en. Jeg mener, det må isåfald betyde at H*n ikke har helt kontrol på sin skabelse? Forøvrig mener jeg I dansker uttaler Gud på den riktige måden (på norsk høres det ud som det er lige før man kaster op morgenmaden). LOL

Mvh,
          Bjørn

rune.cb.
          Deltager
            • Super Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Forøvrig mener jeg I dansker uttaler Gud på den riktige måden (på norsk høres det ud som det er lige før man kaster op morgenmaden). LOL

Hehe, jeg aner ikke hvordan danskene uttaler ordet Gud, men hvis det er så ubehagelig å uttale ordet på norsk (som du sier), så er det kanskje ikke så rart at Guds-troen er iferd med å forsvinne helt her i landet (iflg. medieoppslag i Påsken). LOL

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

Nei, du misforstår. Det er hvis en nordmann skulle uttale Gud på dansk at det høres ut som han er i ferd med å kaste opp. Dansker mestrer det selvfølgelig helt suverent uten de påfølgende assosiasjoner. Smile

Mvh,
              Bjørn

rune.cb.
              Deltager
                • Super Nova

Ok, sorry! Smile

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

jay
                  • Main Sequence

Jeg kan ikke se hvad der er at læse op på! Det er ren teori og filosofi.

Uanset hvordan
                  universet havde været skruet sammen, kan vi ikke udelukke at liv kunne
                  eksisterer i det. Liv behøver ikke være som vi kender det, eller på
                  nogen
                  måde vi overhovedet kan forestille os eller detektere.

Så var det lidt anderledes, havde vi (eller andre) eksisteret på en helt
                  anden måde, eller evt. i et helt andet univers.

Vi er opstået fordi muligheden var der, og vi passer til universet,
                  fordi ellers kunne vi ikke opstå her.

jay
                    • Main Sequence

Søren Vod wrote: Formålet med universets måde at skabe tungere grundstoffer osv. er helt klart at skabe tilstrækkeligt meget liv, til at nogen en dag MÅ udvikle avanceret teknik og opfinde en LCH som kan starte et nyt big bang.

Hehe, jeg kan godt lide den ide (Selvom LHC ikke udgør nogen reel fare for det).

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

jay wrote: Jeg kan ikke se hvad der er at læse op på! Det er ren teori og filosofi.

Jeg mener bare at når man forholder sig kritisk til noget bør man sætte sig ind i problemstillingen først. Men pyt nu med det. Det behøver vi måske ikke koge mere suppe på Wink

jay
                        • Main Sequence

Det er jo ikke noget nogen kan have nogen viden om, så der er ikke rigtig noget at sætte sig ind i.

jesper
                        Deltager
                          • Neutron star

jay wrote: Det er jo ikke noget nogen kan have nogen viden om, så der er ikke rigtig noget at sætte sig ind i.

Se det er jo netop sådan en kommentar der viser at du ikke er med på hvad problemet The fine tuned universe handler om.

Hjælp! jeg vil ud af den her diskussion.

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Øh skal jeg overtage Jesper? Jeg aner ikke en dyt om det, så jeg må være den helt rigtige at sætte til det 😉

Bjørn Sandåker
                            Deltager
                              • Neutron star

LOL Kør på, Michael!

Mvh,
                              Bjørn

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Burde være nemt, har nemlig heller ikke fulgt med det sidste stykke tid….

jesper
                                Deltager
                                  • Neutron star

Yep Michael bare klø på. Det er ikke nødvendigt at vide noget om det man beskæftiger sig med – se bare på vores ministre.

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 116 i alt)
                                • Emnet 'Hvad er der bag rummet?' er lukket for nye svar.