› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Hvad er der bag rummet?
- Dette emne har 115 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af lehmann. This post has been viewed 3892 times
-
ForfatterIndlæg
-
11. april 2010 kl. 22:11 #36484
lehmann- Super Giant
Jeg er også af den opfattelse at liv er en hel naturlig del af vores univers og findes stort set alle steder i større eller mindre omfang. Jeg er ikke tilhænger af at liv er noget specielt og unikt i vores univers. Det ville jo gøre os mennesker til noget specielt i forhold til resten af universet og hvorfor skulle vi dog være det.
11. april 2010 kl. 22:57 #36497
soeren.vod- Planet
Formålet med universets måde at skabe tungere grundstoffer osv. er helt klart at skabe tilstrækkeligt meget liv, til at nogen en dag MÅ udvikle avanceret teknik og opfinde en LCH som kan starte et nyt big bang. Hvis universet skal have en afslutning eller formål kunne det jo være det.
Mht. det accelererende univers er det vel også tænkeligt at universet ER begyndt at falde sammen så tiden faktisk går baglæns uden at vi kan se det, fordi vi ikke var her da den gik den rigtige vej..?12. april 2010 kl. 11:51 #36547
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Ja, for søren, Søren! Du har ret!
Men hvis det er slik, forstår jeg ikke hvorfor Gud fant det nødvendigt for nogle måneder siden at sende en fugl tilbage til fortiden for at skide i LHC-en. Jeg mener, det må isåfald betyde at H*n ikke har helt kontrol på sin skabelse? Forøvrig mener jeg I dansker uttaler Gud på den riktige måden (på norsk høres det ud som det er lige før man kaster op morgenmaden).
Mvh,
Bjørn12. april 2010 kl. 12:24 #36554
rune.cb.Deltager- Super Nova
Bjørn T. Jønsson wrote: Forøvrig mener jeg I dansker uttaler Gud på den riktige måden (på norsk høres det ud som det er lige før man kaster op morgenmaden).
Hehe, jeg aner ikke hvordan danskene uttaler ordet Gud, men hvis det er så ubehagelig å uttale ordet på norsk (som du sier), så er det kanskje ikke så rart at Guds-troen er iferd med å forsvinne helt her i landet (iflg. medieoppslag i Påsken).Mvh Rune.
Website: www.runecb.com
12. april 2010 kl. 14:46 #36564
Nei, du misforstår. Det er hvis en nordmann skulle uttale Gud på dansk at det høres ut som han er i ferd med å kaste opp. Dansker mestrer det selvfølgelig helt suverent uten de påfølgende assosiasjoner.
Mvh,
Bjørn12. april 2010 kl. 15:53 #36585
rune.cb.Deltager- Super Nova
Ok, sorry!
Mvh Rune.
Website: www.runecb.com
12. april 2010 kl. 16:11 #36596
jay- Main Sequence
Jeg kan ikke se hvad der er at læse op på! Det er ren teori og filosofi.
Uanset hvordan
universet havde været skruet sammen, kan vi ikke udelukke at liv kunne
eksisterer i det. Liv behøver ikke være som vi kender det, eller på
nogen
måde vi overhovedet kan forestille os eller detektere.Så var det lidt anderledes, havde vi (eller andre) eksisteret på en helt
anden måde, eller evt. i et helt andet univers.Vi er opstået fordi muligheden var der, og vi passer til universet,
fordi ellers kunne vi ikke opstå her.12. april 2010 kl. 16:25 #36600
jay- Main Sequence
Søren Vod wrote: Formålet med universets måde at skabe tungere grundstoffer osv. er helt klart at skabe tilstrækkeligt meget liv, til at nogen en dag MÅ udvikle avanceret teknik og opfinde en LCH som kan starte et nyt big bang.
Hehe, jeg kan godt lide den ide (Selvom LHC ikke udgør nogen reel fare for det).
12. april 2010 kl. 16:44 #36613
jesperDeltager- Neutron star
jay wrote: Jeg kan ikke se hvad der er at læse op på! Det er ren teori og filosofi.
Jeg mener bare at når man forholder sig kritisk til noget bør man sætte sig ind i problemstillingen først. Men pyt nu med det. Det behøver vi måske ikke koge mere suppe på
12. april 2010 kl. 18:38 #36635
jay- Main Sequence
Det er jo ikke noget nogen kan have nogen viden om, så der er ikke rigtig noget at sætte sig ind i.
12. april 2010 kl. 18:45 #36637
jay wrote: Det er jo ikke noget nogen kan have nogen viden om, så der er ikke rigtig noget at sætte sig ind i.
Se det er jo netop sådan en kommentar der viser at du ikke er med på hvad problemet The fine tuned universe handler om.Hjælp! jeg vil ud af den her diskussion.12. april 2010 kl. 19:42 #36647
mstauningDeltager- Black Hole
Øh skal jeg overtage Jesper? Jeg aner ikke en dyt om det, så jeg må være den helt rigtige at sætte til det 😉
12. april 2010 kl. 20:02 #36653
Kør på, Michael!
Mvh,
Bjørn12. april 2010 kl. 20:11 #36655
mstauningDeltager- Black Hole
Burde være nemt, har nemlig heller ikke fulgt med det sidste stykke tid….
12. april 2010 kl. 20:36 #36660
Yep Michael bare klø på. Det er ikke nødvendigt at vide noget om det man beskæftiger sig med – se bare på vores ministre.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Hvad er der bag rummet?' er lukket for nye svar.