Det ser bra ut her også, men himmelretningen er litt feil ift. mitt observasjonssted (dvs. nord/øst – sør/øst). Kanskje jeg kan se noen spredte stjerneskudd i teleskopet allikevel.
Det ser bra ut her også, men himmelretningen er litt feil ift. mitt observasjonssted (dvs. nord/øst – sør/øst).
Bemærk at chancen for at se stjerneskud er stort set den samme, uanset hvilken del af himmelen du ser.
Jeg er lige kommet ind efter at have kigget i en time (20.20-21:20) fra en meget kold og blæsende Amager strand. Det blev til 8 sikre observationer, hvoraf den klareste var måske +1 mag. Så meteorstormen er temmelig behersket.
Jeg observerede lige tre meteorer visuelt på kun tre minutter, hvoraf den ene tilsyneladende var sporadisk. Alle tæt på stjernebilledet Lyra og den klareste ca. størrelsesklasse 0. Jeg smutter ud igen
WOW hold da kæft. Så lige en ildkugle, bevæge sig fra syd mod nord. Den flimrede lidt og trak et tydeligt langt spor efter sig. Den havde en orangegul farve, også halen. Det var virkelig noget der brændte op. Den varede i adskillelige sekunder.
For 1 time siden, kl. 22:34 lyste rødt nordlys op på billederne, på trods af det kraftige månelys. det er ikke specielt kraftigt nordlys, men alligevel
Har endnu ikke overblik over Draconider, det ser ud til at månelyset drukner det meste