Husk Draconiderne i morgen, lørdag d. 8.

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Husk Draconiderne i morgen, lørdag d. 8.

• Dette emne har 62 svar og 24 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 4 måneder siden af squiip. This post has been viewed 1191 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Forfatter

mikael_joe
    Deltager
      • Super Nova

Har lige regnet her men skyerne ser ud til at bryde op nu.

habo
      Deltager
        • Super Giant

Hura, endelig klart vejr, jeg stiller op til Draconiderne og krydser fingre!!!!

Hilsen
        Hans

Julius
        Deltager
          • Nova

Klarvær her! Lykke til alle sammen, pass opp for dogg på fisheye objektivene alltid like irriterende.

rune.cb.
          Deltager
            • Super Nova

Det ser bra ut her også, men himmelretningen er litt feil ift. mitt observasjonssted (dvs. nord/øst – sør/øst). Kanskje jeg kan se noen spredte stjerneskudd i teleskopet allikevel. Star

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

mikael_joe
            Deltager
              • Super Nova

Det er klaret helt op her men månen lyser meget op.

Julius
              Deltager
                • Nova

Da har jeg fått en draconide på kameraet men ingen storming foreløpig

kubach
                Deltager
                  • Super Giant

Nu har jeg stirret op i 15 min. Lænt op ad børnenes gyngestativ – IKKE ÉT ENESTE STJERNESKUD. Ja uha hvor er der gang i den deroppe Angry NOT.

norup
                  Deltager
                    • Super Giant

Rune CB. wrote:

Det ser bra ut her også, men himmelretningen er litt feil ift. mitt observasjonssted (dvs. nord/øst – sør/øst).

Bemærk at chancen for at se stjerneskud er stort set den samme, uanset hvilken del af himmelen du ser.

Jeg er lige kommet ind efter at have kigget i en time (20.20-21:20) fra en meget kold og blæsende Amager strand. Det blev til 8 sikre observationer, hvoraf den klareste var måske +1 mag. Så meteorstormen er temmelig behersket.

habo
                    Deltager
                      • Super Giant

Mit Watec har nu kørt i 2½ time og har ikke fanget en eneste en!!

Hilsen
                      Hans

stubbe
                      Deltager
                        • Main Sequence

Jeg observerede lige tre meteorer visuelt på kun tre minutter, hvoraf den ene tilsyneladende var sporadisk. Alle tæt på stjernebilledet Lyra og den klareste ca. størrelsesklasse 0. Jeg smutter ud igen

mikael_joe
                        Deltager
                          • Super Nova

WOW hold da kæft. Så lige en ildkugle, bevæge sig fra syd mod nord. Den flimrede lidt og trak et tydeligt langt spor efter sig. Den havde en orangegul farve, også halen. Det var virkelig noget der brændte op. Den varede i adskillelige sekunder.

Mads
                          Deltager
                            • Giant

Forbandede skyer.. men ok klart fra 20:00 – 21:30 fik set 15-20 stk hvoraf ca 4 var ok kraftige, fik også 3 stk med foto.

Mads-H2011-10-08 22:53:37

Julius
                            Deltager
                              • Nova

Jeg så tre serier med 3stk stjerneskudd rundt kl 22, så ca i i minuttet i ca 15 min mindre nå.

jesperg
                              Deltager
                                • Super Nova

Har lige gennemset lidt billeder.

For 1 time siden, kl. 22:34 lyste rødt nordlys op på billederne, på trods af det kraftige månelys. det er ikke specielt kraftigt nordlys, men alligevel

Har endnu ikke overblik over Draconider, det ser ud til at månelyset drukner det meste

Jesper G.

mikael_joe
                                Deltager
                                  • Super Nova

Hej Jesper, jeg vil gerne købe den nordlys tiltræknings dims du tilsyneladende har!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
                                • Emnet 'Husk Draconiderne i morgen, lørdag d. 8.' er lukket for nye svar.