Husk at fjerne fygesne !!!

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Husk at fjerne fygesne !!!

• Dette emne har 5 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 1 måned siden af thommy. This post has been viewed 231 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Til alle med observatorium o.lign.

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hej Bjarne.

Tak for tippet. Har lige fejet den sædvanlige spandfuld sammen. Jeg har heldigvis en Harald Nyborg presenning over kikkerten, så det er kun gulvet…

mvh
        Jens

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Her hos TOC var der også føget sne ind – 2 liter, fordi jeg ikke havde fået lukket de sædvanlige sprækker øverst ved frontlugen.
          De er lukket nu.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

spatzek
          Deltager
            • Super Giant

Var lige her til morgen oppe i sommerhuset for at se, hvordan det nye observatorium klarede sne-prøven. 1/2 skovl i alt i de to hjørner mod øst er helt fint. Kikkerten havde det fint, men savner både ejermand og klar himmel. Min gamle veteran hund labrador bliver tilgodeset i stedet for.

munkholm
            Deltager
              • Neutron star

1 liter på gulvet ved ventilationsrist, væk kom det, men hvor F….. er stjernerne

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

thommy
              Deltager
                • Giant

Ingen sne i mit observatorium Big%20smile

Egentlig utroligt – der er masser af åbninger det kan komme ind af. Måske det bare er fordi vindretningen har været gunstig.

/Thommy
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Husk at fjerne fygesne !!!' er lukket for nye svar.