Hubblepall.test af Qcam9

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Hubblepall.test af Qcam9

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

Anonym
      • Super Nova

Her er mit fÞrste rigtige forsÞg med hubblepaletten af slÞrtÄgen, taget i gÄr aftes med min QCam9. 2 x 20 min. i HA, OIII og SII, uden darks eller andet. Det kan godt vÊre at blandingsforholdet i farverne ikke er helt rigtige, men jeg bestrÊbte mig pÄ at holde stjernerne hvide, og i fÞrste omgang gik det egentlig ud pÄ at finde ud af, hvor enkelt man kunne komme frem til et billede, vel og mÊrke uden darks, sÄ jeg samtidig fik en fornemmelse af stÞjniveauet. Dette synes jeg er minimalt, hvilket jeg tilskriver den effektive kÞling. Jeg kÞrer med ca. minus 35 grader pÄ chippen, idet det er hvad den kan holde Äret rundt.
      Og sĂ„ er det lĂŠkkert med et kamera, man bare kan lade sidde pĂ„ kikkerten – klar til opstart. Pga. af et forseglet kammersystem, er der ingen dug/isproblemer overhovedet.

Jeg er meget positivt overrasket over dette fine kamera.

Mvh.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Den er rigtigt god Johannes, mĂ„ske lidt mere “knald” pĂ„…

Thumbs%20Up
        Thumbs%20Up

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Der er ski da godt nok detaljer pÄ det billed, super flodt Thumbs%20Up

morten
          Deltager
            • Super Nova

Vildt flot med de fine filligranlignende detaljer…Clap

Hvilke tider har du brugt i de tre kanaler…

M

Anonym
              • Super Nova

Hej tak skal i have.

2 gange 20 min. er brugt pÄ hver af de tre farver. Det fornemmer jeg er hurtigt, hvis jeg sammenligner med hvad andre bruger. Jeg lÊser jo ofte om mange afteners eksponeringer.

Jeg er selvfÞlgelig godt klar over, at det formentligt er det, der skal til for at opnÄ den allersidste finish, men desvÊrre lider jeg vist nok af Danmarks stÞrste utÄlmodighed pÄ det punkt.

Ang. mere knald pĂ„ – det er lidt med vilje jeg ikke har ovebehandlet, og sĂ„ skal det siges at jeg har fĂ„et en ny skĂŠrm, som der er noget mere power i!

SĂ„ hvad der hos jer synes fint, kan meget vel, hos mig vĂŠre for meget!

Bortset fra det, synes jeg det er hamrende skÊgt at arbejde pÄ denne mÄde.

Mvh.

johannes2009-09-15 14:23:20

outlook
              Deltager
                • Super Nova

Knaldgodt! Rent festfyrvĂŠrkeri…NĂŠrmest 3D-agtig…Thumbs%20Up

Hilsen Leif,
                “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

Lars Malmgren
                Deltager
                  • Super Nova

Det er super, Johannes!
                  SlĂžret i hubble-paletten til en forandring, det er smukt.
                  Jeg ved du holder af en ret sort baggrund, men prÞv at lade den blive lidt lysere og derved ogsÄ presse tÄgen lidt mere.
                  Jeg tror du kunne give et flot resultat. – mĂ„ske Tongue

jesper
                  Deltager
                    • Neutron star

Kanonflot billede Johannes. Two thumbs up Thumbs%20UpThumbs%20Up

chrjensen
                      • Super Giant

johannes wrote: Ang. mere knald pĂ„ – det er lidt med vilje jeg ikke har ovebehandlet,

…og det har erfet min mening givet et rigtigt flot resultat! Jeg kan rigtigt godt lide det mere afdĂŠmpede look – synes det giver en eller anden form for “realisme”over det.Clap

Anonym
                        • Nova

Hei Johannes !

Det er bare fantastisk ! Dypt misunnelig pÄ hva du fÄr til Thumbs%20Up

For meg som “nybegynner” har objektet noget annet navn/katalog nummer ?

wieben
                        Deltager
                          • Nova

Fedt billede. Det kamera skal du nok blive rigtigt glad for.

k_holst
                          Deltager
                            • Nova
                            Flot Johannes.

Det er et pletskud det der!

Det ser ud til at kameraet yder rigtig godt, nÄr du kan fÄ det sÄ stÞjfrit med kun 2 eksponeringer i hver kanal.

NÄr nu jeg kommer under pisken pÄ dit fotohold, hÄber jeg bl.a. du vil lÊre mig noget om farvesammensÊtning af smalbÄndsbilleder.

Hvis du har set mit seneste af Pelikan-tÄgen, vil du sikkert give mig ret i at jeg gÞr et eller andet galtEmbarrassed

steffan
                              • Giant

Hej Johs.,

Det er bare rigtig imponerede det billede der.

Det er meget stĂžjfrit, og det stĂ„r rigtig godt pĂ„ min skĂŠrm – jeg kan kun hĂ„be at komme i den liga en dag!

Mvh Steffan

morten.brix
                              Deltager
                                • Super Giant

Hej Johannes

Det ser uforskammet godt ud. Det er helt 3D agtigt. Meget godt gÄet.

BjÞrn SandÄker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Hua, den er utrolig flott! Clap …og uten Darks! Shocked

Bra at Qcam 9 lever opp til dine forventninger, og vel sĂ„ det. Jeg har lenge Ăžnsket meg et slikt kamera selv … Er den -35 grader kjĂžleren innebygget i kameraet nĂ„r man kjĂžper det?

Mvh,
                                  BjĂžrn

Viser 15 indlĂŠg - 1 til 15 (af 19 i alt)
                                • Emnet 'Hubblepall.test af Qcam9' er lukket for nye svar.