› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Hubblepall.test af Qcam9
- Dette emne har 18 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 Är, 5 mÄneder siden af tomvictor. This post has been viewed 200 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
15. september 2009 kl. 13:32 #21848
Anonym- Super Nova
Her er mit fÞrste rigtige forsÞg med hubblepaletten af slÞrtÄgen, taget i gÄr aftes med min QCam9. 2 x 20 min. i HA, OIII og SII, uden darks eller andet. Det kan godt vÊre at blandingsforholdet i farverne ikke er helt rigtige, men jeg bestrÊbte mig pÄ at holde stjernerne hvide, og i fÞrste omgang gik det egentlig ud pÄ at finde ud af, hvor enkelt man kunne komme frem til et billede, vel og mÊrke uden darks, sÄ jeg samtidig fik en fornemmelse af stÞjniveauet. Dette synes jeg er minimalt, hvilket jeg tilskriver den effektive kÞling. Jeg kÞrer med ca. minus 35 grader pÄ chippen, idet det er hvad den kan holde Äret rundt.
Og sĂ„ er det lĂŠkkert med et kamera, man bare kan lade sidde pĂ„ kikkerten – klar til opstart. Pga. af et forseglet kammersystem, er der ingen dug/isproblemer overhovedet.Jeg er meget positivt overrasket over dette fine kamera.
Mvh.
15. september 2009 kl. 13:36 #21849
mstauningDeltager- Black Hole
Den er rigtigt god Johannes, mĂ„ske lidt mere “knald” pĂ„…
15. september 2009 kl. 13:37 #21851
FinnDeltager- Neutron star
Der er ski da godt nok detaljer pÄ det billed, super flodt
15. september 2009 kl. 13:59 #21853
mortenDeltager- Super Nova
Vildt flot med de fine filligranlignende detaljer…
Hvilke tider har du brugt i de tre kanaler…M15. september 2009 kl. 14:21 #21856
Anonym- Super Nova
Hej tak skal i have.
2 gange 20 min. er brugt pĂ„ hver af de tre farver. Det fornemmer jeg er hurtigt, hvis jeg sammenligner med hvad andre bruger. Jeg lĂŠser jo ofte om mange afteners eksponeringer.Jeg er selvfĂžlgelig godt klar over, at det formentligt er det, der skal til for at opnĂ„ den allersidste finish, men desvĂŠrre lider jeg vist nok af Danmarks stĂžrste utĂ„lmodighed pĂ„ det punkt.Ang. mere knald pĂ„ – det er lidt med vilje jeg ikke har ovebehandlet, og sĂ„ skal det siges at jeg har fĂ„et en ny skĂŠrm, som der er noget mere power i!SĂ„ hvad der hos jer synes fint, kan meget vel, hos mig vĂŠre for meget!Bortset fra det, synes jeg det er hamrende skĂŠgt at arbejde pĂ„ denne mĂ„de.Mvh.johannes 2009-09-15 14:23:20 15. september 2009 kl. 14:35 #21858
outlookDeltager- Super Nova
Knaldgodt! Rent festfyrvĂŠrkeri…NĂŠrmest 3D-agtig…
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting15. september 2009 kl. 15:01 #21861
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Det er super, Johannes!
SlĂžret i hubble-paletten til en forandring, det er smukt.
Jeg ved du holder af en ret sort baggrund, men prÞv at lade den blive lidt lysere og derved ogsÄ presse tÄgen lidt mere.
Jeg tror du kunne give et flot resultat. – mĂ„ske15. september 2009 kl. 15:03 #21862
jesperDeltager- Neutron star
Kanonflot billede Johannes. Two thumbs up
15. september 2009 kl. 15:16 #21863
chrjensen- Super Giant
johannes wrote: Ang. mere knald pĂ„ – det er lidt med vilje jeg ikke har ovebehandlet,
…og det har erfet min mening givet et rigtigt flot resultat! Jeg kan rigtigt godt lide det mere afdĂŠmpede look – synes det giver en eller anden form for “realisme”over det.
15. september 2009 kl. 15:21 #21864
Anonym- Nova
Hei Johannes !
Det er bare fantastisk ! Dypt misunnelig pĂ„ hva du fĂ„r tilFor meg som “nybegynner” har objektet noget annet navn/katalog nummer ?15. september 2009 kl. 15:46 #21868
wiebenDeltager- Nova
Fedt billede. Det kamera skal du nok blive rigtigt glad for.
15. september 2009 kl. 17:17 #21874
k_holstDeltager- Nova
Flot Johannes.Det er et pletskud det der!Det ser ud til at kameraet yder rigtig godt, nÄr du kan fÄ det sÄ stÞjfrit med kun 2 eksponeringer i hver kanal.NÄr nu jeg kommer under pisken pÄ dit fotohold, hÄber jeg bl.a. du vil lÊre mig noget om farvesammensÊtning af smalbÄndsbilleder.Hvis du har set mit seneste af Pelikan-tÄgen, vil du sikkert give mig ret i at jeg gÞr et eller andet galt15. september 2009 kl. 18:36 #21884
steffan- Giant
Hej Johs.,
Det er bare rigtig imponerede det billede der.Det er meget stĂžjfrit, og det stĂ„r rigtig godt pĂ„ min skĂŠrm – jeg kan kun hĂ„be at komme i den liga en dag!Mvh Steffan15. september 2009 kl. 18:49 #21888
morten.brixDeltager- Super Giant
Hej Johannes
Det ser uforskammet godt ud. Det er helt 3D agtigt. Meget godt gÄet.15. september 2009 kl. 18:58 #21890
BjÞrn SandÄkerDeltager- Neutron star
Hua, den er utrolig flott!
…og uten Darks!
Bra at Qcam 9 lever opp til dine forventninger, og vel sĂ„ det. Jeg har lenge Ăžnsket meg et slikt kamera selv … Er den -35 grader kjĂžleren innebygget i kameraet nĂ„r man kjĂžper det?
Mvh,
BjĂžrn -
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'Hubblepall.test af Qcam9' er lukket for nye svar.