Html sidestørrelse

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Html sidestørrelse

• Dette emne har 12 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af troels. This post has been viewed 25 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Torben Taustrup
    Admin
      • Neutron star

Jeg har været nødt til at oprette flere html-sider sider. Det er som om browseren løber imod en
      mur, når siden når en vis størrelse. Jeg kan godt gemme html-filen på serveren, men ingen af
      mine browsere kan vise det hele – er der nogen som har oplevet det?

mvh
      Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

rune.cb.
      Deltager
        • Super Nova

Hei Torben,

Jeg drev å kodet HTML sider engang til eget bruk, men husker ikke helt nøyaktig hvilken kode som gjelder “sidestørrelse”, men på linken under finner du en rekke koder til bruk for koding av HTML (bl.a. font size som dette:

<font size=”font size”>…</font> Size = 1 – 7

se ellers på denne linken.

Mvh Rune.

Website: www.runecb.com

chris_h
        Deltager
          • Super Nova

Har du satt en fast pixel verdi eller bruker du %?

troels
            • Planet

Hej Torben
            Der findes mig bekendt ingen HTML-kode for sidestørrelse.
            Jeg er af og til faldet over kæmpelange sider (> 100 skærmbilleder) fra folk, der ikke kunne finde ud af at lave links. Det gik fint, selv om PageDown-tasten bliver lidt slidt.

Jeg går ud fra, at det er din egen hjemmeside, vi taler om.
            Jeg har kigget på en del af dine sider uden problemer. Kildekoden ser også nogenlunde pæn og ordentlig ud, selv om du har skiftet mellem at bruge FrontPage, Office og nu sidst One.com’s webeditor.

Kan du sige, hvilken side, der er problemer med, så kan jeg prøve at kigge på den. Det lugter lidt af, at det er din netforbindelse til serveren, der har begrænsninger, eller måske er det et sikkerhedsprogram, som vil beskytte dig mod dig selv.

Jeg har været ude for, at Word’s automatiske hjemmesidegenerator fyldte filerne op med tonsvis af overflødig kode plus en masse unødvendige sideskift, som måske kan påkalde sig et virusprograms opmærksomhed. Men det kan altså ikke ses i browseren og betyder ikke meget for downloadtiden.

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej Troels

Tak for svaret. Det der undrer mig er, at der ikke er problemer med at sætte siden op i
              one.coms web editor. Det startede med denne side:
              http://tocobs.org/filterwheel.htm
              og den har jeg så været nødt til at opdele for at få det hele med.

mvh
              Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

noodles
                • Super Giant

Hvilken browser bruger du?

troels
                  • Planet

Hej Torben

Siden er ikke særlig stor. Selv om der er flere store billeder, fylder kildekoden ikke mere end et enkelt skærmbillede. Hos mig bliver den vist problemfrit i IE og Firefox. Den er også yderst simpelt opbygget.

Men der er strengt taget et par formelle fejl i koden. Det er ikke noget, som kan bringe de almindelige fejltolerante browsere (IE eller Firefox) ud af fatning, men hvis man skal være nøjeregnende, er der et </BLOCKQUOTE> og et </FONT> sluttag for meget i sidste kodelinie. Til gengæld mangler der et </HTML>.

Dine problemer kan måske skyldes, at du bruger en browser, der hænger sig meget i reglerne, eller alternativt et sikkerhedsprogram der blokerer for fejlbehæftet kode et sted i kæden fra din webserver til din skærm.

vh Troels

Torben Taustrup
                  Admin
                    • Neutron star

Hej Troels

Da jeg startede med at lave hjemmeside lavede jeg det i Notebook. Efterfølgende er jeg så
                    begyndt at bruge One.com web editor.
                    Du har ret i, at de nyeste sider ikke afsluttes med </html>. Jeg har tjekket, om det er noget
                    som editoren indsætter, når man gemmer filen, men det er det ikke, og der er heller ikke
                    nogen af funktionerne, som kan gøre det.
                    Det kan godt være, at jeg skal starte med at generere siderne fra bunden i editoren, for så
                    slipper jeg nok for det kodesnavs der er kommet med fra tidligere.
                    I øvrigt har jeg tre forskellige browsere. Hvis jeg vil bruge web editoren, så skal jeg bruge
                    Internet Explorer, da det er den eneste, der kan håndtere den gamle editor. Derudover har
                    jeg Firefox, som er den mest brugte og Google Chrome, som man næsten er tvunget til at
                    koble sig på, hvis man også vil have Google Earth.
                    Men ellers kører jeg på en Windows 8.1 – den fungerer fint. I starten var jeg ellers lidt skep-
                    tisk, da funktionaliteten var en del forskellig fra den gamle XP.

mvh
                    Torben

Torben Taustrup2014-11-15 11:05:40

noodles
                      • Super Giant

Du kan prøve at sætte doctype.
                      http://www.w3schools.com/tags/tag_doctype.asp

Torben Taustrup
                      Admin
                        • Neutron star

Hej folkens

Tak for jeres svar Thumbs%20Up
                        Nu har jeg fået smækket de sidste to sider sammen i Notebook, og nu kan man godt se det hele.
                        Jeg var inde og tilføje </html> i slutningen af dokumentet, og har så efterfølgende været inde og redigere med editoren og </html> er pist forsvundet?

http://tocobs.org/filterwheel2.htm

Jeg har i øvrigt konstateret, at der kan være en forsinkelse fra jeg uploader til One.com og til
                        man faktisk kan se ændringen, og det har snydt mig nogle gange.

Måske skal man prøve at bruge Frontpage som editor i stedet.

mvh
                        Torben

troels
                          • Planet

Hej Torben
                          Når du har opdateret en hjemmeside og skal ind og kontrollere resultatet, skal du altid huske at klikke på “Opdater”-symbolet i adresselinien i browseren (en cirkelformet pil).
                          Browseren gemmer altid en kopi af de sidst åbnede dokumenter i sin interne cache.
                          Så når du vender tilbage til siden for at se resultatet af ændringerne, bliver du ofte bare præsenteret for den gemte kopi, i stedet for at den bliver hentet på ny fra serveren.
                          Klik på opdater, og vupti, så kommer den nye side.

Det har sat mig grå hår i hovedet mange gange i starten.

vh Troels

Torben Taustrup
                          Admin
                            • Neutron star

Hej Troels

Jo, den funktion kender jeg godt Thumbs%20Up

mv
                            Torben

troels
                              • Planet

Jamen så bliver det jo bare mere mystisk!

vh Troels

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Html sidestørrelse' er lukket for nye svar.