HPCCD

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR HPCCD

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 9 måneder siden af p. This post has been viewed 32 timesc. This post has been viewed 32 times. This post has been viewed 32 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

p.c.
      • Moon

Hej, jeg har haft et “Teleskop Camera” liggende, som jeg meget gerne ville have nogle kommentarer om.

Jeg har en Link ;

Teleskop kamera

Der er også noget software med en del indstillinger, og med de rigtige er det et temmeligt lysfølsomt kamera

2Mp. temmelig avanceret software til både Video og Timelapse og Still, op til 1600X1200 for Stills Video. 12-20 frames sec.

Er det noget værd eller kender nogle til den type kamera ?

Søren Hansen
      Deltager
        • Giant

Umidelbart ser det ud til at det mest er beregnet til microscoper, og da system req. siger win2000 win xp, vil jeg tro det er af ældre dato.

Dermed ikke sagt det er dårligt, tværtimod, du vil nok kunne få ganske gode billeder med det, eller bruge det som guide kamera.

Pris ? outch, det er et sensitivt emne her, for den rette kan det være et par tusser værd, for mig, jeg har 3 der ligner, vil det ikke være mere end tre – fire hunde værd.

Håber det har hjulpet dig lidt, ellers spørg bare igen.

p.c.
          • Moon

Hej, jeg er meget glad for dit svar, for det er temmeligt svært at finde andre oplysninger end hvad fabrikanten eller engros firmaet giver på webbet. De skriver at det skulle være et all-round teleskop kamera men det er også alt. At de har en hel serie som retter mod mikroskoper og at softwaren nok også er beregnet på det kunne måske have at gøre med hvor store markeder de sigter efter, for var det et Astro kamera ville der jo være væsentligt større krav. Jeg har haft det i en kikkert og det er et rimeligt godt billede det tlbyder, men uden fabrikkens anvisninger er indstillings mulighederne så vide at man skal have mere kendskab til digitale kameraer end jeg har. Det handler vel om størrelsen af chippen og hvilken type chip, men lysfølsomt er det om det så er lysfølsomt nok er måske spørgsmålet. Jeg mener chippen i deciderede søge kameraer er meget mindre, og opløsningen på dette er rimelig høj, jeg mener også at der bliver solgt teleskop kameraer med samme chip men der er jo blandt andet ingen køling.

Her endnu en side hvor samme kamera præsenteres som netop mikroskop kamera ;

mikroskop kamera

Men om det så er godt som teleskop kamera kan man nok kun finde ud af ved at se på hvilke Astro kameraer der bruger samme chip, selvom det jo også kommer an på hvilket kort chippen er sat på.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'HPCCD' er lukket for nye svar.