Horsehead billedbehandling

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Horsehead billedbehandling

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 3 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 90 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

tobias.thygesen
      • Moon

Hej,

Jeg sidder i øjeblikket og øver mig på at behandle mine billeder, men det er enormt svært synes jeg.

Jeg har nogen ret dårlige data fra weekenden og synes ikke der kommer noget godt ud af det når jeg behandler i photoshop.

Hvis nogen skulle side og kede sig en regnfuld aften, ville det være rigtig fedt at se hvad i kunne få ud af dataen. Da jeg ikke har noget at sammenligne med er det nemlig svært at vide om det kan blive meget bedre end det jeg selv kommer frem til. 🙂

Der er ca. 100 * 15 sek lights iso 6400 (Ved det er for højt, men kunne ikke få længere subs) plus lidt dark og bias.

Det er taget med et canon 760d unmod gennem SW 10″

Mit eget forsøg ligger også i dropboxen.

Jeg har overvejet at købe Astronomy tools og gradientXterminator. Kan det anbefales?

Tobias

https://www.dropbox.com/sh/ovgiebf8bkahhyc/AAClRCnvr4F2xGhUi8dw7N1Ja?dl=0

jesper.husted
      Deltager
        • Giant

Hej Tobias

Jeg ville prøve hvad jeg kunne komme frem til, med dine data’er. Jeg er selv nybegynder, og har meget at lære. Men dette er hvad jeg kan med det jeg indtil videre har lært.

Jeg har astronomy tools og gradientXterminater, men bruger dem ikke særlig tit, laver det meste i PixInsight, og finpudser i CS.

Du skal huske at lave flats

Mvh Jesper

Jesper Husted2016-12-05 17:31:50

tobias.thygesen
          • Moon

Hej Jesper,

Mange tak for din udgave. Det er sjovt at se hvad der kommer ud af det 🙂

Okay, jeg sidder lige med astronomy tools nu, men det skal man vidst også lige sætte sig ind i.

Jeg ved det med flats, men jeg har stadig ikke helt fundet ud af hvordan jeg skal gribe det an.

Mvh Tobias

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Et fint resultat, især når Alnitak er så kraftig.

Bruger selv de omtalte plugins jævntlig og kan anbefale dem.

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Horsehead billedbehandling' er lukket for nye svar.