Hjælp ønskes.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Hjælp ønskes.

• Dette emne har 26 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 356 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Jeg er blevet kontaktet af en gut som hedder Leonard, som har sat et projekt igang i forbindelse med IYA2009.

Nemlig at få mange lande til at tage et billede af hver deres del af månen, det bliver så sat sammen til et total billede. Og der laves en side med det…

Men problemmet er at jeg har sagt ja til at lave del nummer 43 for danmark… Og de lover ikke klart vejr de næste par aftner, men skal have afsendt senest på Mandag.. Og iaften kan jeg ikke…

Så er der en der har mulighed for at optage del numemr 43, som kan ses her:

Heller har noget liggende som vi kan sende afsted?

Ville være meget glad hvis der er en af jer som gerne vil have sit navn på det danske bidrag, info der skal med:

Dato, tid, sted (by og land), kamera, teleskop/objektiv, montering/stativ, expotid, frames ,navn på bidragyderen. Evt andet, man gerne vil oplyse.

Mogens.Bildsøe
      Deltager
        • Nova

Lige nu er der tunge skyer over Gilleleje og udstyret er pakket ned- men vil da gerne se, om lejlighed byder sig inden mandag. Jeg har nu aldrig forsøgt mig med månen, men een gang skal det jo prøves.

Hilsen Mogens B.

mhansen
        Deltager
          • Nova

Jeg har også temmelig mange skyer her, men hvis det kan lade sig gøre, så gør jeg det gerne.

bwinkler
          Deltager
            • Nova

Hej

Jeg kan måske godt finde nogle billeder af det viste område, men findes der en oversigt der er lidt bedre?? Hvilke størrelser skal billederne have og må området stykkes sammen af mindre områder?? Hvornår skal de aflevees??

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Jamen Michael, hvis det bliver klart og med mindre vind her i vegenden, vil jeg da gerne prøve, hvis du har dem søndag aften er det vel i orden.????

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Bjarne – Maks størrelse er der ikke, faktisk er der heller ikke sat en minium.. Og ja vi må sammen stykke det af så mange som vi vil. Ergo vi har frie hænder, og de skal helst sendes afsted mandag, man kan vi ikke det så er det også oki at sende efter.

Håber der er en der enten kan tage det, eller som sagt har noget liggende.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

PS – Nej han har ikke lavet en bedre oversigt end den 🙁

Men vi må gerne gå over kanten, meget gerne endda. Så har han også noget at strikke mosaikken sammen af.

Selv fuldframe, komplet måne må vi sende afsted. Så hugger han bare vores del ud af det, fordelen ved det er så – At skulle der være et land der ikke for indsendt deres, så har man det område alligevel.

michaelr
                  Deltager
                    • Super Giant

Hej Mich

Jeg prøver i aften, hvis vejret tillader.

Mvh

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Dejligt at i gider prøve, ville jo være fedt hvis danmark kunne komme til at deltage.

michaelr
                      Deltager
                        • Super Giant

Hej Mich

Øv, jeg havde ikke set, at Månen var så lavt i horisonten. Jeg kan ikke se den fra observatoriet, da den er under tagryggen. Håber der er en anden der får den.

Prøver lidt M13 i stedet, men det er godt nok lyst.

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Av, har desværre ikke udstyret med på Mors, men der må være en med et gammelt billede…

bwinkler
                          Deltager
                            • Nova

Hej Michael

Her er et billed fra området-største = Boguslowsky

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Takker Bjarne.

Jeg regner med at bare sende ham alle billeder i poster/sender, også lade ham vælge det han vil bruge selv. Så det ikke er mig der ender med at skulle vælge, og for valgt et som ikke var det han bedst kan få til at passe ind.

bwinkler
                              Deltager
                                • Nova

Hej Michael

Jeg sender hermed de billeder jeg optog den 8 maj 2008, med mewlon 210 og lowlight kameraer, dmk21 og mintron. Jeg kommer nok til at lave en “besked” med hvert billed, da jeg ikke har lært at sætte dem ind i rækker, prøver men ellers.

bwinkler
                                Deltager
                                  • Nova

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
                                • Emnet 'Hjælp ønskes.' er lukket for nye svar.