Hilsen fra Nebraska

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Hilsen fra Nebraska

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 6 måneder siden af tom. This post has been viewed 251 timesa. This post has been viewed 251 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Lars M. og jeg var et smut i USA på en Mega hyggelig privat campingplads i mikrobyen Ringgold i Nebraska.

Masser af nye venner og så lige en bette solformørkelse.

Der kom mange billeder i kassen da teknikken for en gangs skyld fungerede og jeg bare skulle trykke på knappen og nyde formørkelsen…

jakob1234
      Deltager
        • Nova

Thumbs%20Up

Godt skud!

jesper.husted
        Deltager
          • Giant

Det lyder som en super god tur, og flot billed

clauskaf
          Deltager
            • Nova

Flot billede Frank

Men jeg håber også at du fik tid til at kigge “live” evt. gennem teleskop for det er helt anderledes! Jeg har til dato INTET!!! billede set, der retfærdigør hvad jeg har set gennem min 8″SCT under totalitten. Et edderkoppe fint slør af korona, med dybe rubinrøde protuberancer, kastet rundt langs randen. Det er derfor jeg altid, anbefaler at automatisere fotograferingen og have et andet teleskop til at kigge visuelt. Som sagt har jeg ikke set billeder der kommer i nærheden af det incl. sammansatte foto. Men det er altid rart med et billed, der kan minde en om hvad man så. Fordelene med Mexico91 og Kina09 var selvfølgelig den væsentlige længere tid man havde. Oplevelsen med kikkert var i Bulgarien99 og Zambia01. I Tyrkiet06 havde jeg “kun” min 5″ med men…. Mexico 4″, Kina 5″ Man har vel lov til at blive klogere ClausKAF2017-08-23 09:17:40

clauskaf
            Deltager
              • Nova

For i øvrigt hvornår er den næste? Og hvornår vinder jeg i Lotto?

Julius
              Deltager
                • Nova

Langt unna dessverre…
                Totale solformørkelser:
                Sør-Amerika:
                2 Juli 2019, 14 Desember 2020
                Antarktis:
                4 Desember 2021
                Asia/Australia:
                20 April 2023
                USA:
                8 Apil 2024

tom.a
                Deltager
                  • Super Giant

Flot billede!

MrJulius wrote: Langt unna dessverre…Totale solformørkelser:Sør-Amerika:2 Juli 2019, 14 Desember 2020Antarktis:4 Desember 2021Asia/Australia:20 April 2023USA:8 Apil 2024

Hvis vi ser et par år mere frem, så kommer der et par totale i Sydeuropa.

Spanien

Sydspanien og Gibraltar, centerlinje i Marokko, Tunesien, Libyen, Ægypten og andre spændende lande.

Tom A2017-08-23 12:42:54

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
                  Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Frank Larsen
                  Moderator
                    • Super Nova

ClausKAF wrote: Flot billede Frank

Men jeg håber også at du fik tid til at kigge “live” evt. gennem teleskop for det er helt anderledes! Jeg har til dato INTET!!! billede set, der retfærdigør hvad jeg har set gennem min 8″SCT under totalitten. Et edderkoppe fint slør af korona, med dybe rubinrøde protuberancer, kastet rundt langs randen. Det er derfor jeg altid, anbefaler at automatisere fotograferingen og have et andet teleskop til at kigge visuelt. Som sagt har jeg ikke set billeder der kommer i nærheden af det incl. sammansatte foto. Men det er altid rart med et billed, der kan minde en om hvad man så. Fordelene med Mexico91 og Kina09 var selvfølgelig den væsentlige længere tid man havde. Oplevelsen med kikkert var i Bulgarien99 og Zambia01. I Tyrkiet06 havde jeg “kun” min 5″ med men…. Mexico 4″, Kina 5″ Man har vel lov til at blive klogere

Hej Claus

Foto var semi automatisk så det tog en smule af opmærksomheden – men jo, jeg fik kigget visuelt i langt det meste af totaliteten dog uden kikkert da jeg ikke havde fået en med. Men det var alligevel en overvældende oplevelse der fik mig til at ryste så meget at jeg knap kunne holde på udløseren til kameraet og måtte knibe en enkelt tåre.

Men egentlig var det mere forløbet de sidste 30sekunder op til totalitet en der rystede mig de andre jomfruer mest.

Vi kunne se skyggen ramme skyer 10-15km væk og derefter ræse over bakkerne på et splitsekund.

FrankLarsen2017-08-24 01:28:52

tom.a
                    Deltager
                      • Super Giant

FrankLarsen wrote:

Hej Leif

Foto var semi automatisk så det tog en smule af opmærksomheden – men jo, jeg fik kigget visuelt i langt det meste af totaliteten dog uden kikkert da jeg ikke havde fået en med. Men det var alligevel en overvældende oplevelse der fik mig til at ryste så meget at jeg knap kunne holde på udløseren til kameraet og måtte knibe en enkelt tåre.

Men egentlig var det mere forløbet de sidste 30sekunder op til totalitet en der rystede mig de andre jomfruer mest.

Vi kunne se skyggen ramme skyer 10-15km væk og derefter ræse bakkerne.

Ja selv uden teleskop er det en vild, sjælerystende oplevelse

Fantastisk at I så skyggen nærme sig!! Det må være vildt at se! Det er en oplevelse som jeg endnu har til gode, selv om at jeg har set to totale soformørkelser

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
                      Min blog http://grib-stjernerne.dk/

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Hilsen fra Nebraska' er lukket for nye svar.