Hestehovedtågen mm.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Hestehovedtågen mm.

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mogens. This post has been viewed 182 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

bwinkler
    Deltager
      • Nova

Hej Alle

Her er et billed af hestehoved-og flammetågen, taget den 27 februar ved kl.22.00

Der er anvendt Nikon90 + 400mm tele, 2 stk. billeder af ca. 10 minutters belysningstid.

Styret af min ny-indkøbte Baader “stand alone guider” som var nem at stille op og fungerer såvidt jeg kan , godt.

hoest
      Deltager
        • Nova

Bjarne . Jeg synes det er et rigtig godt billede du har taget der med din Nicon.En masse flere minutter og du har noget unikt.Thumbs%20Up

jonas.c
        Deltager
          • Super Giant

Hej Bjarne,

Fin bild på Hästen! Jag antar att du inte modifierat kameran eftersom du i så fall borde fått med med från de röda partierna. Eller är det en analog kamera?

Bilden är så pass liten att jag kan se fel men är inte stjärnorna något utdragna? Om jag har rätt, är det LVI-guidern som inte lyckats korrigera riktigt bra?

Jag frågar därför att jag själv är intresserad av den nya guidern och skulle vilja ha synpunkter på den från dig.

Bästa Hälsningar

Jonas

Jonas C2009-02-28 15:24:28

henrik
          Deltager
            • Nova

Hej Bjarne

FLOT billede!

Det er faktisk nok det flotteste telelinse billede jeg har set med DSLR til dato!

Hvad er det for en telelinse du har?

bwinkler
            Deltager
              • Nova

Hej Alle

Hej Henning, det er et af mine første billeder på DeepSky, så jeg kender slet ikke til de finere finesser, endnu og forøvrigt kom skyerne drivende i hast, så jeg nåede ikke at få noget indstillet, overhovedet.

Hej Jonas, tak for interessen også for LVI, men de billeder her kan du ikke benytte til nogen form for afgørelse om den er god eller ikke. Jeg fik den samme dag, monterede kameraet på søgekikkerten, forbandt ledningerne og startede op uden at bekymre mig om nogensomhelst detaljer, der er jo mange fin-indstillinger der bør foretages(har jeg nu læst) .

Hej Henrik, det var en Nikon 80-400mm zoomlinse der blev benyttet, men LVI holdt stjernen på plads i flere timer, indtil skyerne kom, og om guidingen ikke har været præsis nok ved jeg ikke, men på monitoren stod den ihvertilfælde samme sted i 2 timer, uden at jeg selv havde foretaget finjusteringer, så indtil nu, synes jeg det er alle tiders.

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Hej Bjarne

Flot billede og flot guidning.-Hvad med et Qcam8!!Mit er stadig til salg.

bwinkler
                Deltager
                  • Nova

Hej Mogens

Tak skal du have, guidingen er jo automatisk via Baader LVI, ja det lyder da fint,ikke?, men jeg glæder mig til at få lært den helt at kende, jeg har jo altid koncentreret mig om Månen, med lowlight videokameraer, der er det jo ikke nødvendigt med guiding, om ikke andet så bare nogenlunde.

Jeg kunne mægtig godt tænke mig et Qcam8, men fortiden kun hvis jeg kan bytte med noget.Jeg har et Nikon D200 hus til salg, var det mon noget???

mogens
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Bjarne

Nej, jeg har kameraer nok, så jeg bliver nødt til at skille mig af med nogle!!
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Hestehovedtågen mm.' er lukket for nye svar.