HEQ5 Pro – Guiding

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR HEQ5 Pro – Guiding

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 5 år, 1 måned siden af Frits itpedersen. This post has been viewed 891 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Frits itpedersen
    Deltager
      • Asteroid

Hej

Jeg har endelig fået bestilt et HEQ5 montering, da jeg i mange år nu har brugt et SkyWatcher EQ2 med en 130PM Reflector.
      Jeg har førhen taget en del ikke guide billeder af forskellige Messier og NGC objecter.
      Billederne blev taget med det oprindelige Orion Starshoot Deep Space Imager.

Jeg har imellem tiden også fået DSLR Nikon D3000 til rådighed.

Men jeg vil gerne igang med at guide.
      Jeg har kun bestilt en ny montering HEQ5 + datakabel + strøm adapter.
      Jeg er klar over at jeg mangler en guide kikkert .

Min plan er at jeg her til en start, vil sætte min SkyWatcher Tubus 130mm (f5 – 650mmFocal length) over på mit nye mount.
      Derpå sætte Orion SDSI på kikkerten, også sætte mountet til at guide efter en udvalgt stjerne.
      Også sætte mit DSLR ovenpå kikkerten, også zoome ind. Også tage nogle guidede billeder. På sigt, vil jeg selvf gerne købe en
      refraktor til guide kikkert, også bruge min reflektor tubus som primær telescope.

Nu er mit spørgsmål. VIl jeg støde i problemer, fx kan jeg overhovede guide igennem min 130pm reflector?
      Jeg regner med at bruge det medfølgende software til min Orion SDSI MaxLm Essentials.

Mht. Guide kikkert. Ville denne være en god guide kikket:
      http://www.lyra.dk/tubus/linseteleskoper/startravel-80-f-5-refraktor.html
      ???

Lidt info om Cameraet
      Orion StarShoot Deep-Space CCD Color Imaging Camera Specifications

Sony® ExView HAD™ ICX259AK (PDF data sheet) color CCD sensor
      1/3″ CCD sensor size
      6.50µm (H) × 6.25µm (V) pixel size
      752 x 582 pixel array (437,664 total pixels)
      Single shot color image
      .002 sec to 9.3 hrs exposure range
      16-bit A/D conversion
      12V thermoelectric cooling
      Removable IR filter
      USB 2 interface to computer

Jeg har fået EQMOD installeret, så jeg kan styre simulatoren via Cartes de Ciel og stelleraium.
      Giver det mening at Guide softwaren påvirker AZ/ALT og ikke EQ, synes det er det jeg ser.

Skywatcher Explorer 200pds, HEQ5PRO SyncScan, ZWO ASI 178mm, Nikon D3000 DSLR + ML-L3
      SW Evoguide50ED, Orion Starshoot DSI

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.