Helios 10X42 Nirvana ED

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Helios 10X42 Nirvana ED

• Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 8 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 1011 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Jeg har aldrig været den store prismekikkert fanatiker, Jeg har dog kigget i både gode Zeiss og Leica etc. Men prisen har afskrækket mig. Jeg har også kigget i Canons Image stab. og der har eyerelief (briller) afholdt mig
      Så faldt jeg over denne på Astroboot:
      Blow-out 8×42 Helios Ultrasport

Og jeg tænkte: Skal jeg prøve? det er trods alt ikke så mange penge som Zeiss/Leica.
      Nu har jeg prøvet den og den er (til prisen) fremragende både med og uden briller, især er jeg begejstret for måden man justerer dioptri – et ektra “klikhjul” ved finger skruen.
      Det er så ikke 10X42 jeg henviser til men den måske nemmere at bruge 8X42 med et endnu bedre eyerelief. Jeg ved ikke om der ikke er flere 10X42?
      Hilsen Claus

clauskaf
      Deltager
        • Nova

HOV den 8X42 der er tilbage er en: “Ultrasport” ikke en Nirvanna ED???
        her er et link til 8X42:https://www.bestbinocularsreviews.com/H … -ED-98.htm

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Beklager linket virker ikke mere, I må selv søge på nettet

jonas.c
          Deltager
            • Super Giant

Tyvärr verkar det inte finnas några Nirvana 10×42 ED kvar på Astroboot men det finns en som heter Helios Aero 10×42 som också uppges ha ED-glas.

Jag köpte ett exemplar av Nirvana 10×42 ED och är otroligt nöjd med den. På grund av utgångspupillen är den inte idealisk för deep sky men månen och planeter är den strålande till. Inte ens när man tittar på månkanten , finns det färgspridning.

Det är framförallt vid användning i naturen den gör sig bäst. Mycket skarp vid observationer av fåglar och färgåtergivningen är mycket bra.
            Vid ett tillfälle var jag ute med en av mina vänner som är fågelskådare och när han tittade i kikaren, menade han att den gav lika fin bild som de många gånger dyrare kikare han hade tittat i.

Om detsamma gäller Helios Aero 10×42 vet jag naturligtvis inte men man kan ju googla på den och se om man får fram omdömen.

/Jonas

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Hej Jonas
              Rart at høre at du også synes det er en god kikkert
              Claus

clauskaf
              Deltager
                • Nova

Den er tilbage på Astroboot

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.