Hej og godt nytår!

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Hej og godt nytår!

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af rigo. This post has been viewed 350 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Big%20smile Hej og godt nytår!

Var ude der kl 24 og skyde året lidt ind, i den klare stjerne nat.

Hade også lidt tid til at glo lidt stjernebilleder. Må sige at stik syd, der kl 24ca. (midt på vinteren) er den del jeg holder mest af, himmelen der er bare flottes! Man har Orion i en god højde, og de mange klare hvide stjerner omkring og The Pleiades oppe over, som man aner lidt blå, plus de helt gule som Betelgeuse, Pollux, Capella m.m. Og Sirius der bare brager igemmen med intens hvid! Det giver en helt 3D stemming, nu hvor man ved hvad der ligger og gemmer sig i de områder, og selv med de bare øjne. Flot er det sku, og endnu mere interessant når man kender noget til det. Thumbs%20Up

http://www.rigorigo.dk2009-01-01 13:24:39

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Arghhhh Rigo, sikken forhold, M45 her er kun en svag uldtot, utroligt du kan ane farven,,

jens
        Deltager
          • Giant

Hej Rigo.

Godt Nytår.

I forbindelse med dine meget smukke tanker, er denne tegning fra Joh Kagays hermed dedikeret til dig:

rigo
          Deltager
            • Super Nova

tak tak Jens 🙂 og i lige måde.

Odense himmlen skulle ellers være klar i aften siger DMI, men der helt skyet.

rigo
            Deltager
              • Super Nova

Tommy, jeg bilder mig selv ind at jeg kan ane noget blå 🙂 og noget rød i M42

Hvad med jer andre, hvad syndes i at kunne se med de bare øjne ?

ksondergard
              Deltager
                • Giant

Nu skal man IKKE helt stole på sine øjne nytårs aften…… og jeg ved jo hvilke farver du plejer at se efter diverse drikkelse……LOL

Jeg forsøgte at ringe til dig for at høre om det blev Horsens eller KBH…??? men du svarede ikke så jeg regnede med at det blev Horsens….?

Godt nytår til alle

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Ok det var dig Kent der ringede kort, jeg var ude på det tidpunkt, mellem kanon slag m.m. så jeg glemte at look igen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Hej og godt nytår!' er lukket for nye svar.