Hei alle

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Hei alle

• Dette emne har 6 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af johnni. This post has been viewed 232 timesgade. This post has been viewed 232 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

ricb
      • Asteroid

Jeg fant ingen sted å hilse folk for første gang. Nettopp meldt meg på. Begynt med en liten Skywatcher 114 på en fattig EQ1 for 5 år siden og fikk <<the bug>> ganske så raskt. Kjøpt en LX200 ACF for et år siden og skal snart få en meget fin wedge med litt autoguiding utstyr. Bruker en Cannon EOS 400 D forløpig men har mye å lære enda. Litt vanskelig med klima her borte… men herre min fot for en fin hobby dette er.

I allefall… håper på mye gode råd, ganske en ny venn eller to, og kontakter her i Bergen eller Vestland Norge ellers.

mch
      Richard Brekne

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Velkommen til Ricb,,, stort spring mellem de 2 monteringer, men en wedges så er du godt kørende, der er jo et par rigtigt gode astrografer i Norge, så der er fin mulighed for nye bekentskaber og lærdom..

jeppe
        Deltager
          • Super Giant

Hej Richard,

Velkommen til forum! Det ser ud til, at du ganske hurtigt er blevet ramt af “udstyrs-feber” 🙂

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Ja velkommen til, og ja du må have svært ved at finde godt vejr i Bergen 🙂

ricb
              • Asteroid

Takk for velkommen folkens 🙂 Joda, ble rammet riktignok…. men så har egentlig dette vært en gutte drøm i mange mange år. Så når jeg først bestemt meg for å kjøpe en fin scope… vel jeg skulle bare ha et veldig fint utgangspunkt, vel vitende det var vel over mitt kunnskapsnivå. Dog, det tok nesten 18 måneder før jeg bestemt meg til slutt.

Men det lille 114 Skywatcher some OTA er ikke så alle verste egentlig… veldig hendig. Men monteringen er horribelt…. ergo jeg vil ha noe som kan brukes til både det… og et refractor jeg har tenkte meg i fremtiden. Men litt etter hvert… nå gjelder det å virkelig lære hvordan å få det meste ut av det jeg har. Det har vært mest observasjoner så langt… og bli kjent med himmelen. Utrolig vakert ting man ser, utrolig flott disiplin å sette meg inn i !

mch

Jeppe wrote: Hej Richard,

Velkommen til forum! Det ser ud til, at du ganske hurtigt er blevet ramt af “udstyrs-feber” 🙂

palle.b.
              Deltager
                • Nova

Velkommen til Det er rart med friskt blod 😉

johnni.gade
                  • Giant

Jeppe wrote: Hej Richard,

haha lige præcis 🙂

Velkommen til!
                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Hei alle' er lukket for nye svar.