Hedebølge

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Hedebølge

• Dette emne har 42 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 5 måneder siden af Heiko. This post has been viewed 455 times
Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Forfatter

Heiko
    Deltager
      • Super Giant

Hejsa,

paa kommende weekend siger man eeennnddelig regn forud her… naturen er total ødelagt, træer er gule som i efteråret. 21 grader efter weekenden… herligt. Vandhøjden af Elbe i Dresden beløber sig til 49 cm. Normalt er 2.50 m…

Heiko
      Deltager
        • Super Giant

Det er allerede kras: efter største tørhed og varme over 35 grader
        indtil i forgårs nu uvejrregn (over 50 l / kvadratmeter siden i dag om
        morgenen) uden pause – endnu til onsdag! Der skal komme over 100 l / kvm
        endnu…

Vandstanden af Elbe ved Dresden steg fra 56 cm til 1.20… normalt er 2.50 m.

http://www.umwelt.sachsen.de/de/wu/umwelt/lfug/lfug-internet/hwz/MP/501060/index.html

Et stort regnområde fra Tjekkiet over Sachsen til Nordtyskland…

http://www.wetteronline.de/regenradar?animation=true&animode=0

I Nedersaksen højvand…

Julius
        Deltager
          • Nova

Ikke bra. Her er det endelig sommer med 20 grader nå kl 23

Heiko
          Deltager
            • Super Giant

Ja, lyder godt. Men sommeren kommer også tilbage igen – på torsdag 24 grader igen. Bagefter solskin, ingen regn mere… men luften er herlig nu. Har 23 grader i min lejlighed, der var 30 for nogen tid siden…

http://www.wetteronline.de/wettertrend/dresden

Heiko2015-08-17 23:16:16

Heiko
            Deltager
              • Super Giant

I dag er nu den sidste dag af sommeren her – engang til 31 grader! Den
              varmeste septemberstart her. Fra nu af bgynder efteråret – og endeligt
              køler. Næste weekend ca. 15 grader!

I går aftes stod jeg på mit husbjerg (Landberg, 426 m). I retningen Nord stod et tordenvejr – på grænsen til Brandenburg, ca. 40 km fjernt. I nærheden af Cottbus:

De næste tordenvejr står for døren.

Heiko2015-09-01 18:49:05

Julius
              Deltager
                • Nova

Spektakulært. Søndag for en uke siden fikk vi smake på hetebølgen her med 26 grader. Siden det har det heller vært dårlig. Mye regn her, men ingen lyn.

Heiko
                Deltager
                  • Super Giant

Hej Julius,

jo, det var det…

Update fra her:

Koldfronten er i gennem sidste time. Smukke formationer af skyer, rotationer af opvindområder:

kl. 16:39

kl. 16:57

kl. 17:02

Det gik alt meget hurtigt… Wink Interessant er temperaturfaldet:

Heiko2015-09-01 18:51:18

Rudi
                  Deltager
                    • Neutron star

Flotte lyn Heiko, der drev et vældigt lynvejr hen over Svendborg i går aftes mellem ca 2230 og 2330 tiden.

Jeg satte kameraet til at tage billeder på timer ud af et åbent vindue mod SSØ, men der kom ikke et eneste lyn med Det regnede meget kraftigt og de fleste lyn passerede lige over eller mod nord. Bedre held næste gang

/Rudi B. Rasmussen

Heiko
                    Deltager
                      • Super Giant

Hej Rudi,

tak! Ja, det var også lidt held og lykke hos mig i går aftes. Sat i mit havehus, min kollega har skrevet mig en SMS, tordenvejr over nord… altså hurtigt på bjerget. Tror nu, det var det i dette år. Altså ved næste gang… Wink

Heiko
                      Deltager
                        • Super Giant

Hejsa,

igen 29.2 grader her – sommeren drejer op igen… modsætninger er ekstrem over Tyskland.

Jannick Petersson
                        Deltager
                          • Main Sequence

Her i Stumpertenrod (Vogelsberg) sniger temperaturen sig ikke meget over 12 grader, incl. en masse regn og vind…

Heiko
                          Deltager
                            • Super Giant

Hilsener til Stumpertenrod! Yepp, det ligger en stærk koldfront tværs om Tyskland:

Heiko
                            Deltager
                              • Super Giant

I disse dage finder jo også sted HTTet i Jeßnigk, Herzberg. Men vejret… Jeg selv kan ikke køre derhen dette år… men Martin er der med vores nyt 24-Tommer-Dobson.

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
                            • Emnet 'Hedebølge' er lukket for nye svar.