Heart & Soul

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Heart & Soul

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 1 måned siden af Julian Topholm. This post has been viewed 553 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Julian Topholm
    Deltager
      • Asteroid

Der er lidt stille her, så jeg tænkte at poste årets første billede – Jeg håber det er okay selvom det ikke er af M1 🙂

Heart og Soul nebula ses her med dobbelthoben i Perseus.

Taget med en Canon 200mm f/1.8 linse @f/2, med et umodificeret Canon 6D.
      ca. 100x27sek og 10x300s med 12nm Ha filter.
      I alt 1.6 time.

Stacket med DSS og behandlet i PS. Jeg er stadig ved at lære PixInsight…

Vedhæftninger:

Sune Hermit
      Deltager
        • Asteroid

Wow, hvor fedt Julian 🙂 Og herligt at møde dig i en anden sammenhæng.
        Jeg har selv kastet mig ud i den dybe ende med astrofotos – herligt, men også lidt udfordrende med vejret, udstyr og tiden…

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star

Flot optagelse, som vist godt kan tåle at blive vist i fuld opløsning.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Julian Topholm
          Deltager
            • Asteroid

Hej Sune,
            Small world 🙂
            Men en fed hobby, selvom den giver anledning til mange frustrationer undervejs. Jeg startede for 20 år siden, men er startet op igen i år – Stadig ikke uden frustrationer, men det er godt nok også blevet nemmere.
            Hvis bare vejret nu ville være lidt med os…

Og tak Torben, jeg rammer dog hurtigt grænsen på 1.41MB… Jeg er ved at være igennem et Pixinsight flow med denne her, det har kostet 70GB på disken (som jeg dog sletter bagefter), bare at behandle et enkelt billede. Men en færdig PNG i fuld opløsning fylder stadig 30MB… Well, jeg kunne måske reducere den til 8 bit farver og nå 15.

-Julian.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.