H-alpha foto fra 2006

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER H-alpha foto fra 2006

• Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mogens. This post has been viewed 303 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Det er spændende at der er opstået så stor interesse for at fotografere narrowband.-Det hænger selvfølgelig sammen med at monokromkameraer er blevet økonomisk tilgængelige og at autoguiding via Qcam5, Alccd og Orion har muliggjort længere eksponeringer.-Dette billede af Rosette-nebulaen er optaget 7.dec 2006 med SXV-H9 med SXV-autoguider. Det består af 17 60 sek.subframes, jeg kunnne ikke guide længere!!Udviklingen er gået hurtigt!

VH Mogens

mogens2008-11-27 23:47:02

petrus
        • Main Sequence

Hej Mogens

Ja der er sket meget,jeg fik min Orion starshooter i feb 2006,nu er jeg jo faldet for filtervirvaren,hvilket teleskop har du brugt til Rosette

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Hej Peder

Teleskopet er TAK60C,og udsnittet er forstørret i PhotoZoom.-Det rigtige FOV er her:

VH Mogens

petrus
            • Main Sequence
            Hej Mogens

Tak for info,jeg kan huske det første Ha foto fra Jesper det virkede som magi dengang.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Mogens orginal udsnittet er virkelig godt, og ja vi er kommet langt på den tid. Jeg kan huske at stå med min LX-200 og tage 8sek billeder, og var glad for det jeg kunne hente ind. Nu tager jeg nemt 1min uden at guide og kan guide langt over 30min.

mogens
              Deltager
                • Super Nova

Her er Rosetten blevet drizzlet, og den er blevet noget lettere at streche.-Dog forstår jeg ikke rigtig de lodrette inddelinger, der opstår.-Hvem finder en metode der helt kan fjerne gridden uden at berøre den klarhed der kommer over billedet med drizzlemetoden?

VH Mogens

jacobb
                  • Nova

Hejsa Mogens

Det er en blanding af for få frames og en variation i belysningen af de enkelte frames

Som sagt så bruger jeg gaussian blur, meget nænsomt.

Ja det går lidt ud over detaljerne men der er stadig mange flere detaljer end før.

Mvh

Jacob

mogens
                  Deltager
                    • Super Nova

Hej Jacobb

Det er nok rigtig.-Der er som skrevet 17 frames som jeg brugte normalizefunktionen til i Nebulosity.- Men nogen kalibrering er der ikke foretaget.

VH Mogens
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'H-alpha foto fra 2006' er lukket for nye svar.