H-Alpha 2 filter

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR H-Alpha 2 filter

• Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af Lars Malmgren. This post has been viewed 481 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jesper.husted
    Deltager
      • Giant

Davs

Jeg tror jeg vil have et H-Alpha 2″ filter til min ZWO asi1600mc, som er et farve kamera. Men hvad skal jeg vælge, nogen idéer?

mogens
      Deltager
        • Super Nova

Har et Ha-alpha 2″ , Baader 7nm til salg.

xplode
        Deltager
          • Nova

Baader sitt filter har fin pris

Skal du ha no bedre (3nm) er det snakk om 8000-10000kr i den størrelsen

jesper.husted
          Deltager
            • Giant

Xplode wrote: Baader sitt filter har fin pris

Hej Ole

Jeg har kontaktet Mogens, som har skrevet herinde, og vi er ved at finde ud af det

Men det var da godt nok en vild pris Jeg føler nogle gange, at der overhovedet ikke er noget konkurrence imellem de forskellige forhandler. Vi må lave lidt oprør

jesper.husted
            Deltager
              • Giant

mogens wrote: Har et Ha-alpha 2″ , Baader 7nm til salg.

Nu er jeg den glade ejer at dette filter, som Mogens var så flink at sælge til mig

Nogen som har et godt råd, til hvordan man bruger den optimal? Skal også have fundet ud af, hvordan man bedst laver et HARGB, som jeg regner med at jeg vil bruge den mest til. Men jeg er ved at kunne lide de sort/hvide billeder, så dem skal jeg også lære at lave Jesper Husted2017-05-17 12:38:01

jakob.andersen
              Deltager
                • Super Giant

Jesper Husted wrote:

Men det var da godt nok en vild pris Jeg føler nogle gange, at der overhovedet ikke er noget konkurrence imellem de forskellige forhandler. Vi må lave lidt oprør

Nu ved jeg ikke, hvad det indebærer at fremstille sådan et, men det er jo nok en kombination af fremstillingsomkostninger og styktal. Det meste astro-udstyr over det absolutte begynderniveau er ikke ligefrem noget, der bliver solgt i kæmpe styktal, og sådan et 3 nm filter endnu mindre.

Jakob A.

jesper.husted
                Deltager
                  • Giant

Jakob Andersen wrote:

Nu ved jeg ikke, hvad det indebærer at fremstille sådan et, men det er jo nok en kombination af fremstillingsomkostninger og styktal. Det meste astro-udstyr over det absolutte begynderniveau er ikke ligefrem noget, der bliver solgt i kæmpe styktal, og sådan et 3 nm filter endnu mindre.Jakob A.

Hej Jacob

Det har du jo nok ret i.

Lars Malmgren
                  Deltager
                    • Super Nova

Baaders 3,5 nm 2″ filter er nu ikke helt så dyrt som nævnt, selvom det er mange penge!
                    http://www.baader-planetarium.com/en/filters/deep-sky/baader-h-alpha-enforced-narrowband-35nm-filter.html

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'H-Alpha 2 filter' er lukket for nye svar.