Højdejusterbare fødder til mounten

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Højdejusterbare fødder til mounten

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 2 måneder siden af jesper. This post has been viewed 843 timeshusted. This post has been viewed 843 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jesper.husted
    Deltager
      • Giant

Hejsa

Disse smarte justeringsfødder, passer ikke til EQ5’eren, men kun til EQ6 og nogle andre modeller, ifølge TS LINK til TS Men finders der noget lignede til EQ5? Kan ikke rigtig finde et alternativ

Jesper Husted2016-12-31 12:27:03

jesper.husted
      Deltager
        • Giant

Der er denne som passer, men det er sgu lidt dyrt

LINK til TS

juicy6
        Deltager
          • Moon

Det står “If you have any queries about compatbility, measure the diameter of the tripod leg. If it´s comfortably below 38 mm, then these should fit no problem.” Min HEQ5 tripod har rör som är 32 mm. Man kanske kan lägga någon sorts shims emellan? Ett uppslitsat aluminiumrör kanske?

Christer

jesper.husted
          Deltager
            • Giant

Juicy6 wrote: Det står “If you have any queries about compatbility, measure the diameter of the tripod leg. If it´s comfortably below 38 mm, then these should fit no problem.” Min HEQ5 tripod har rör som är 32 mm. Man kanske kan lägga någon sorts shims emellan? Ett uppslitsat aluminiumrör kanske?

Christer

Hej Christer

Det havde jeg selvfølgelig ikke læst Men min mounts ben er også 32mm, så det ser ud som om de godt kunne bruges alligevel Sender lige en mail afsted til dem, for at være helt sikker, for det er lidt underligt, at EQ5eren ikke er nævnt som en mulighed

Godt nytår

clauskaf
            Deltager
              • Nova

clauskaf
              Deltager
                • Nova

juicy6
                Deltager
                  • Moon

Vill man fixa lite själv, fungerar nog dessa fint också:

Fötter

Christer

jesper.husted
                  Deltager
                    • Giant

Hej Claus og Christer, og godt nytår

Tusind tak for jeres tid, vil kigge godt på jeres muligheder

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Højdejusterbare fødder til mounten' er lukket for nye svar.