guiding/calibrering

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR guiding/calibrering

• Dette emne har 9 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af Mogens. This post has been viewed 148 timesBildsøe. This post has been viewed 148 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Mogens.Bildsøe
    Deltager
      • Nova

Lige et enkelt af de hurtige spørgsmål: Jeg har netop modtaget mit guidesystem (lunatico+Qcam5). Når jeg skal køre en calibrering, gøres dette så mens tracking er slået til eller uden tracking?

Hilsen Mogens B.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Kender ikke det setup, men normalt er styrer softwaren det selv…

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Tracking skal være til, da den jo også vil være til når du normalt bruger det.

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Softwaren starter med, at callibrere selv når du sætter den til, at guide. Når det er gjort, starter selve guidingen. Jeg bruger PHD fra stark labs. Men guide master er også god – og kan en del mere. Tillykke med dit guide scope/cam – jeg har det sammeThumbs%20Up fin lille sag der ikke vejer noget.

Mvh

Michael

Mogens.Bildsøe
            Deltager
              • Nova

OK, tak for hjælpen- var lidt i tvivl, fordi calibreringen jo også skal passe når man centrerer objektet på ccd’en- og her er autoguide måske ikke aktiveret?

Michael, systemet ser fint ud, selvom jeg synes ringe+holder er alt for ‘højt’ = guidesope sidder løftet milevidt over tubus. Og det gi’r mere flex end nødvendigt, synes jeg.

Hilsen Mogens B.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Det var også derfor jeg lavede mine egne holdere, syntes med købe ringe at det hele kommer
                alt for højt oppe, check min guide holder her…
                http://www.tommy-friis.dk/e107_plugins/autogallery/Gallery/Mit%20Udstyr/New_ED_4.jpg

Mogens.Bildsøe
                Deltager
                  • Nova

Hej Tommy,det ser fornuftigt ud- so ein ding muss ich auch haben 🙂

Hilsen Mogens B.

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Yeps, der er ikke noget der hedder flex, ikke målbart i hvert fald…

michael.bertelsen
                    Deltager
                      • Nova

Yep! – det var også derfor, at jeg afmonterede den høje sko, og bibeholdt den profil ringene sidder på til guidescopet. Den har jeg monteret i midten på en simpel aluskinne som sidder fast mellem min newtons to ringe. For, at skruerne ikke kommer i kambolage med tubus, har jeg på undersiden forsænket de huller der er boret i der. Det funger, og er stabilt nok.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-03-28 22:45:52

Mogens.Bildsøe
                      Deltager
                        • Nova

Fino Michael, det prøver jeg- Lunaticoen er i forvejen monteret i et beslag på skinnen, men desværre passer den profil ringene sidder på ikke med beslaget (1.5 mm for bred); så der skal lige files/fræses lidt.

Hilsen Mogens B.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'guiding/calibrering' er lukket for nye svar.