Guiding i Maxim

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Guiding i Maxim

• Dette emne har 19 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 878 times
Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Hvis Scope DEC er nedtonet er det fordi MaxIm tager infoen fra dit teleskop, også skulle det selv finde ud af hvordan den skal justere din kalibreing derefter.

tommy.frank
        • Super Giant

Der er forresten noget der er super irreterende ved Maxim 5. Når teleskopet er connected, så skal man gå til observatory/ telescope, og sætte flueben i sidereal tracking. Kan man ikke sætte den til som default?

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Hmm, skal da lige undersøge det. Bruger ikke selv V5 da der er for mange ting i den jeg ikke kan lide som det er lige nu.

tommy.frank
            • Super Giant

Jeg syntes nu at det er ret genialt, men er så osse sprit ny ud i dette astrofoto.
            Der er bare nogle gange det driller. Når jeg har platesolvet et gammelt billed, og lagt det ind i All sky og zoomer, så kan den ikke synce til centrum. Jeg ville kunne forstå det hvis præcitionen var 10`. Hvis jeg så går til et andet objekt, så er der intet problemConfused

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Der er mange ting der er lavet om, som ikke rigtigt er færdig gjort endnu. Desværre er det mange af de ting jeg bruger tit, og nogle af de underprogrammer jeg bruger er heller ikke vildt glade for V5 endnu. Men er sikker på den ender med at blive meget bedre end V4 var.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
            • Emnet 'Guiding i Maxim' er lukket for nye svar.