Jeg er begyndt at bruge Maxim til guideren, men det er tit at jeg får beskeden” star not detectet in all frames” når jeg kalibrere, selv om den står klar og tydelig! Hvad sker der ? Nogle der har et bud? Mvh. Tommy
Hvilken version af Maxim? Jeg havde tit det samme problem i v. 4 og måtte nogle gange op på 10 sekunder under kalibrering, selvom selve guidingen kunne køre med 1 sekund. Det er dog blevet meget bedre i v. 5. Den skal ikke have længere exp. tid under kalibrering.
Jeg bruger v.5. og med 3sek. under kalibreringen. Jeg skulle måske bruge længere eksponeringstid? Der er osse de røde streger der indikerer guiderens vinkel. Nogle gange er de måske 5 pixels andre gange lige så lange som hele billedet. Er der bugs i programmet?
Jo tak, det med hotpixlen har den lavet. De dukker op i hobetal når jeg går over 3sek. men er sjovt nok intet problem i PHD. Jeg er ikke rigtig imponeret over Maxim´s dark funktion så jeg overvejer at sætte et peltier i mit qcam5color. Jeg giver ikke op for jeg har på fornemmelsen at Maxim er suverænt når det først virker. Jeg tænker at jeg måske er gået for langt ned i F. da jeg bruger et 8*50 søgeskop til guider, men det virker ellers fint med PHD.
Kalibrere på Vega eller lign, så er problemmet løst. Du skal jo kun kalibrere engang, med mindre du ikke enten taster DEC ind, eller har en forbindelse til teleskopet. I det tilfælde skal du kalibrere hver gang du er gået til et nyt objekt.