guidescope rings?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR guidescope rings?

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 109 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

alfi
      • Main Sequence

hei

jeg venter ett SW 80ed pro snart, som jeg har tenkt å bruke blant annet som guidescope.
      hvilke ringer må jeg ha for å bruke det på mine 2 andre teleskop, en SW 200mm f/5 newt, og en 150mm f/8,3 refraktor?
      håper noen av dere som holder på med guiding kan hjelpe med dette, det trenger ikke være top-of-the-line ringer, bare ok til prisen.

alfi

Anonym
        • Nova

Hei Alfi !

Skal du ha det som piggyback eller side om side på en dualskinne ?

Jeg har selv en TS 200 Newton og en WO 80 som guidescope, disse er montert på en “dualmount” skinne fra Teleskopservice i Sverige.

Monteringen min er en HEQ5 Pro ! (som skal ha liit mer motvekt, nå som det er kommet flere ting på)

Arne Martin2009-09-12 18:17:41

alfi
          • Main Sequence

hei
          jeg tenkte på piggyback.
          jeg ser at guidescoperingene må festes på ringene på hovedteleskopet, men lurer på om det følger med festeskruer, etc. når jeg kjøper guidescoperinger?

alfi

Anonym
            • Nova

Det er jeg ikke helt sikker på, når jeg kjøpte mine guideringer fra et firma oppe i Trøndelag fulgte det med skruer !

Send eventuell leverandør en mail og si hva du trenger, de er som regel meget behjelpelige !

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Jeg har haft en del af den slags gemmen tiden, og kun ved et sæt var der monterings skurer med. Og der er jo ikke nogen garenti for at de også passer, på dit hovedteleskop.

alfi
                • Main Sequence

hei

jeg får sjekke med leverandøren, hvis ikke er det jo fort gjort å handle skruer på en jernvarehandel.

alfi

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Du skal lige være opmærksom på om det er tomme gevind der sidder, både på teleskopet og guideringe. Eller om du skulle være heldig at have noget med metric gevind.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'guidescope rings?' er lukket for nye svar.