Guidemaster2.0.25 til canon 40D

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Guidemaster2.0.25 til canon 40D

• Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af michael. This post has been viewed 116 timesbertelsen. This post has been viewed 116 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Hej gutter.

Den medfølgende software til mit Canon 40D – EOS utillity, burde virke med usb kalbet alene tilsluttet. Det er bare desværre ikke tilfældet. Programmet kræver AC tilslutning. Det er dog muligt, at foretage lange expo, bare ikke i intervalserier. Nebulosity 2 som jeg har købt, accepterer heller usb kablet alene, men kræver et seperart bulb kabel, selvom kameraret er i stand til, at fungere fint uden. Det virkede elles med XP i nebulosity. Men nu hvor jeg har en ny bærbar med vista ultima, kokser det hele. Tilfældigvis downloader jeg det nye guidemaster – en betaversion, og opdager minsanten, at det er i stand til, at styre mit canon – ikke alle settings, men i det mindste kan jeg nu skyde lange expo serier uden problemer. De andre settings så som format, ISO osv, skal blot stilles på kameraet. Det var bare lidt info. herfra hvis nogen af jer skulle rende ind i de same problemer.

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-09-13 01:31:02

joergen.k
      Deltager
        • Nova

hej michael

det kan du sagtens kameraet skal stå på M og expo tiden på bulb,der står at man skal bruge ac kun fordi at kameraet løber tør for strøm.

billedet er taget uden ac strømforsyning

jørgen k2009-09-13 09:47:10

michael.bertelsen
        Deltager
          • Nova

Hej Jørgen – og tak for info, men jeg har prøvet. den eneste besked jeg får er: specify a briefer exposiure time for bulb shooting han the shooting interval. Jeg benytter usb kabel til canon. Men det skal den kunne klare.

Mvh

Michael

joergen.k
          Deltager
            • Nova

det forstår jeg ikke, min virker det er nok bare en indstilling.

men interval timer shooting skal være længere end bulb shooting,jeg havde også problemer i starten men fandt ud af den korekte indstillingThumbs%20Up

michael.bertelsen
            Deltager
              • Nova

Hmm… så må jeg prøve mig frem. Jeg synes bare ikke det giver nogen mening – det burde ikke være nødvendigt. Det betyder jo, at man er nødsaget til, at vente en evighed før billede nr 2 3 4 osv bliver taget. Jeg villle helst benytte mig af EOS utillity med alle de rare features, men guidemaster “går bare lige til stålet”

Mvh

Michael

ac
                • Planet

Jeg har nu heller ikke haft problemer med softwaren. Eksponeringer i intervalserier har fungeret uden problemer med Vista Business – service pack 2 på en lenovo bærbar.

mvh AC

michael.bertelsen
                Deltager
                  • Nova

jørgen k wrote: det forstår jeg ikke, min virker det er nok bare en indstilling.

men interval timer shooting skal være længere end bulb shooting,jeg havde også problemer i starten men fandt ud af den korekte indstillingThumbs%20Up

Du havde ret – det virker nu. Mange tak for hjælpen Jørgen

Mvh

Michael

Michael Bertelsen2009-09-14 23:40:14

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Guidemaster2.0.25 til canon 40D' er lukket for nye svar.