Guided tur med Lodestar

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Guided tur med Lodestar

• Dette emne har 18 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af mogens. This post has been viewed 249 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Lodestar er “kun” et guidecamera.Der følger et guideprogram med fra Starlight, og det har ikke anden funktion end guideprogram.-Desuden har kameraet ikke alle de funktioner som et planetkamera skal have.

Mogens Zachariasen
      Deltager
        • Super Giant

Hej AC,

Lodestar kører fint på Vista pc.

Installationen er dog anderledes i forhold til XP pc, hvor alt går automatisk.

På Vista pc skal drivere installeres via kontrolpanel > system > enhedshåndtering, hvor man selv går til den mappe som driveren ligger i.

Det er ikke svært.

Mvh

Mogens

Mvh
        Mogens

Torben Taustrup
        Admin
          • Neutron star
          Hej Mogens

En ganske flot optagelse. Det er kommet meget med – også brinttågerne i galsksen.

mvh

Torben

mogens wrote: Hej Torben

Her er et link til billedet i helformat.-RGB optagelserne var elendige p.g.a. kombinationen af lysforurening og dis i luften, men man kan alligevel se en del baggrundsgalakser.-Jeg skrev vist ikke at jeg har brugt PHD som guidesoftware og at der en guidet på en meget svag stjerne, som Lodestaren altså med lethed kunne seWink

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mogens
          Deltager
            • Super Nova

Tak for det.-Jeg havde helt glemt det billede – samt at det er lang tid siden jeg har brugt mit 200 OO 4/5, jeg har sat et nyt, lidt større sekundærspejl i, der passer bedre til chipstørrelsen på Artemis 4021.Det er jeg spændt på at prøve.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Guided tur med Lodestar' er lukket for nye svar.