GUIDE SPEED

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 247 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

nive
    Deltager
      • Super Nova

Hej

Hvis jeg bruger st-4 guide port med min qcam5mono og PHD til at guide med ,kan jeg så

bruge min syscan håndkontrol til at stille guide speed med . ?Har håndkontrollen nogen indvirkning når man bruger st -4 guide port ?

Håber I kan hjælpe mig .

nive2009-02-16 11:45:52

hoest
      Deltager
        • Nova

Hej Nils
        Det siges at det ikke har nogen betydning men jeg er ikke helt sikker . Jeg får bedre billeder hvis den står på 1xspeed ,men det kan måske skylles, at jeg er mere påpasselig med selve opsætningen ,Big%20smilenår jeg giver mig tid til at sætte guidespeed.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Aner det ikke, men har svært ved at se hvorfor der kan stilles på speeden, hvis det ingen effekt har.
          TommyF2009-01-13 23:52:32

nive
          Deltager
            • Super Nova

Hej Høst og Tommy .

‘Det vil sige at det ingen effekt har !( Ellers må I rette mig )

nive2009-02-16 11:44:54

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Hvis du sætter guidespeed til 0,5 så guider den langsomt, hvilket er fint hvis din opsætning er rimelig eller din PE er pæne bløde kurver. Hvis din opsætning ikke er særligt god, eller din PE kurve er noget hård. Så skal du sætte din Guidespeed højere.

Nogle firmwares indeholder en fejl, der gør at hvis du sætter din håndkontrol på 4x så guider den ved det. Meade frigav en gang sådan en til LXD, men valgte man 1x tog den guidespeeden fra indstillingerne.

Du kan jo prøve at kalibere ved guidespeed, slå håndkontrolen over på fuldspeed og se om den guider fint. Hvis den gør tager den de indstillinger du har sat under guidespeed, altid.

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hej Michael

Tak for svaret . Jeg prøver at sætte guide speed i håndkontrol næstegang det er skyfrit .

Jeg har forresten lige haft min Heq5 pro skilt ad i atomer og gensmurt den med teflonfedt

(superlupe) det trængte den godt nok også til

nive2009-02-16 11:45:29

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Hvis du ikke har problemmer med at din guider ikke kan følge med din guidestjerne eller andet, så lad den bare stå som den gør.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'GUIDE SPEED' er lukket for nye svar.