Guide Kamera

• Dette emne har 21 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af jakob. This post has been viewed 422 timesandersen. This post has been viewed 422 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

har lige et spørgsmål angående pulse guide.

Jeg kan godt se, at man har et kabel mindre i opsætningen. ST4 port kablet. Men hvad er der ellers af fordele. Når man har en fast opsætning, er chancen for fejl på st4 kablet minimal. Så hvor er den store fordel ved pulse guide???

xplode
      Deltager
        • Nova

Det er flere fordeler med pulseguiding…

Som nevnt 1 kabel mindre.

Noen monteringer guider bedre med pulseguiding. (windows er dårlig på timing, med pulseguiding så er det monteringa som tar seg av lengden på korreksjon)

I EQMOD kan en bruke PEC sammen med pulseguiding (PEC + ST4 vil jobbe mot hverandre)

PHD2 reverserer kalibreringsdata automatisk etter en meridian flip.

Hvilket som helst kamera med ASCOM driver kan brukes til guiding.

Hvis ST4 guiding feiler så er det ingen indikasjon på att guidinga er feilet bortsett fra på bildene eller PHD grafen (ASCOM/PHD2 rapporterer feil ved pulseguiding)

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Ja, det med meridianflip er lidt af en overraskelse.

Jeg opdagede det helt tilfældigt, men det virker. EQMOD må jo fortælle PHD2 at vi nu ” er på hovedet” for man kan bare køre videre, uden at gøre noget som helst..

Det virker bare..

mvh
          Jens

jakob.andersen
          Deltager
            • Super Giant

Det kan man så også selv om man bruger ST-4, hvis man forbinder mounten som aux i PHD2. Formålet med dette er netop, at PHD2 ved, hvor mounten peger hen.

Men måske er fordelene ved pulse guiding det forkerte spørgsmål. Måske skulle man snarere spørge hvad ulemperne er. Jeg kan ikke lige komme på nogen andre, end at det vel kun virker med ASCOM(?). Så for mig at se, er der ingen grund til ikke at bruge pulse guiding.

mejer
            Deltager
              • Super Nova

Så fik jeg styr på driverne, så qhy5 driverne kom op og køre.
              Så nu kan jeg lege med det hele, både ST4 og Pulseguide. Skal bare have lidt stjerneklart, så jeg kan få det hele kørt ind.

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

Godt. Men lad dig ikke narre, når du mindst venter det og det er mest ubelejligt fejler den igen

/Rudi B. Rasmussen

jakob.andersen
                Deltager
                  • Super Giant

Mejer wrote: Så fik jeg styr på driverne, så qhy5 driverne kom op og køre.
                  Så nu kan jeg lege med det hele, både ST4 og Pulseguide. Skal bare have lidt stjerneklart, så jeg kan få det hele kørt ind.

Ja det med stjerneklart skal du nok spørge om i nogle helt andre fora end her 😉

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Guide Kamera' er lukket for nye svar.