Grimme streger!

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Grimme streger!

• Dette emne har 15 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af k_holst. This post has been viewed 689 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Alle billeder jeg har taget i aften har nogen grimme sorte streger lodret og vandretDead

Hvad kan årsagen være til det?

Kan det være dårlige/lange USB kabler! Det er første gang jeg har brugt en powered hub med lange kabler.

outlook
      Deltager
        • Super Nova

Ja, et eller andet er galt i setup’et. Men du kan prøve at læse lidt om USB’er i tråden “ekstremt mange skyer”. Så tråden er lidt vildledende, men der opstår tit en anden diskussion i diskussionen! Smile

Hilsen Leif,
        “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

mikkellund
          • Giant

Er det med Qcam 5? Var der ikke noget med at driveren til den var lidt buggy?

k_holst
          Deltager
            • Nova

@Mikkel -Det kan være det er relevant hvilket cam det er Embarrassed

Billedet er taget med Meade DSI III Pro.

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Det ligner en udlæsningsfejl. Måske for lange USB kabler, men har du andet USB udstyr tilsluttet? Jeg har oplevet noget lignende da jeg havde en USB nøgle siddende i en anden USB port.

k_holst
              Deltager
                • Nova

DSI III Pro og Qcam5 har hver et 1m. USB tilsluttet til en powered hub med 5m kabel til PC. I PC sider håndkontrollen seriel-USB.

Jeg prøver lige i aften at køre direkte uden hub og med korte kabler.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Det kunne være enten det lange 5m eller hubben den ikke kan lide, eller bare det at dele med Qcam.

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Måske bare et knæk på ledningen Wink

k_holst
                    Deltager
                      • Nova

Jeg er i gang med at sætte op!

Der kommer et nyt testbillede sener.

mikkellund
                        • Giant

Hej Kim. det er sku lidt svært at gætte hvilket kamera det er taget med.

Det er godt nok den underligeste fejl længe, både horisontale og vertikale streger Stern%20Smile

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Lukker det ikke til meget snart, syndes at sat fotos ser dårlige ud, men PT er det ok, mennn Stern%20Smile

k_holst
                          Deltager
                            • Nova

Just testing RigoWink

Jeg er sku ved at få en dårlig over grej der ikke virker eller er til rep. eller ikke dukker op eller skyer der er i vejen eller…..Dead

Puha! der fik jeg lige luftBig%20smile

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Der var ellers fint igår nat, men jeg gad sku ikke, jeg har af det halv sløvt i kroppen de sidste 2 uger, men i dag efter arbejde kan jeg mærke styrken igen “At man gider noget”, Men så var det æv det ikke blev klar lidt længer i dag

k_holst
                              Deltager
                                • Nova

Fandt fejlenBig%20smile

Det er Nebulosity der laver det! Har lige kørt nogen testskud med Maxim uden problemer.

Bare surt at Nebulosity skulle have den bedste driver til DSI, med bl.a. amp off.

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

Godt nok, men ja ærgeligt, NEB er nu meget hurtigt at gå til.
                                  Jeg tester da gerne din WO hvis du ikke lige for tid til det :-))))

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
                                • Emnet 'Grimme streger!' er lukket for nye svar.