Gode råd til print af astro fotos søges

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Gode råd til print af astro fotos søges

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 4 måneder siden af munkholm. This post has been viewed 26 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Jeg har et par gange prøvet at få printet billeder (hos Click), men de bliver altid alt for mørke. Efterbehandler butikken mon billederne? De siger at de ikke gør det, så man skal måske bare gemme en version hvor eksponeringen er skruet godt op?

/Rudi B. Rasmussen

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Astrofotos er næsten umulige at få printet via standardindstillinger. Jeg har gode erfaringer med http://www.xprint.dk/ De kan sende dig et prøvetryk fra deres printer med posten, og samme billede som jpg via mail. På den måde kan holde de to op mod hinanden og kalibrere din skærm til deres printer. Når du har gjort det og judteret dit billede, og uploadet det, får du også et lille print til godkendelse inden det endelige billede laves. På den måde kan du sikre at resultatet bliver som du vil have det. Men de er ikke helt billige, især ikke hvis billederne skal monteres eller indrammes.

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Snak med PhotoCare Holbæk… Der sidder en Astronørd ved printeren 😉

Finn
          Deltager
            • Neutron star

Jeg fik lavet en profil her hos http://tpi-danmark.dk/ til min Canon printer og købte noget af den blik han anbefaler og må sige at det hjalp gevaldigt, men til print af foto gav han mig en lille fidus, ved lige at køre den midterste skyder i Levels op på 1,15 inden print. Og så er det heller ikke ligyldigt hvad for parpir man bruger, det skal være HVIDT, der er mange fabrikanter der opfatter hvidt forskelligt.

Jeg fik linket af Jesper Grønne.

Finn2012-11-01 21:55:25

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Mange tak for de fine svar.

/Rudi B. Rasmussen

munkholm
              Deltager
                • Neutron star

Er det ikke noget som Jesper Grønne kan klare???

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Gode råd til print af astro fotos søges' er lukket for nye svar.